„Od spuštění e-shopu v roce 2012 jsme zaznamenali 5 000% nárůst objednávek. Během deseti let jsme rozvezli nákupy o hmotnosti 120 000 tun. V krátkodobém měřítku bychom se chtěli dostat na desetiprocentní podíl online nákupů na našich celkových tržbách,“ říká Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro Českou republiku.
Zvýšení podílu online nákupů na svých tržbách chce společnost dosáhnout nejen dalším rozšiřováním rozvozových oblastí v lokalitách, kde Tesco službu zatím nenabízí, ale také zaváděním rozšiřováním věrnostního programu nebo upřednostňováním ekologických nákupů bez tašek.
Kurýři se prohnou, online nákup potravin má v průměru přes 20 kilo |
Původně se strategie Teska soustředila na plánované větší nákupy, které dodnes tvoří základ jeho online podnikání. Během loňského podzimu však došlo také na zkrácení doby mezi objednávkou a doručením nákupu. Služba doručení v den objednání je po Praze od února dostupná ve většině rozvozových oblastech kromě Přerova, Jihlavy a Děčína.
„Dlouhodobě se soustředíme zejména na plánované nákupy. Naši hlavní skupinu zákazníků tvoří ženy s dětmi, které objednávají své nákupy nejčastěji v pátek.“ vysvětluje Dojčinovič.
Vedle služby doručení v den nákupu Tesco postupně rozšiřuje i expresní doručení do třiceti minut, na kterém spolupracuje s externími partnery Bolt, Wolt a Dáme jídlo.
Mezi položky doručovaného sortimentu, jichž je v současnosti přes 16 000 produktů, se postupně vedle potravin zařadilo i spotřební zboží, který zahrnuje domácí potřeby, papírnictví, malé domácí elektrospotřebiče baterie nebo hračky pro děti.
|