S rokem střídavého utahování a uvolňování protipandemických opatření se lidé vypořádali různými způsoby. Někdo se věnoval osobnímu rozvoji, jiný se vrhnul na studium jazyků, nezanedbatelné množství si vybudovalo závislost na alkoholu.
Američan Dom Riccobene začal modelovat světy ze svých oblíbených počítačových her. A je v tom proklatě dobrý.
Původně chtěl začít tím, že vytvoří mapu z hitu Red Dead Redemption 2, ovšem naznal, že její svět je natolik propracovaný, že raději začne u něčeho jednoduššího. Volba proto padla na ultimátní hit Grand Theft Auto V, jehož kouzlo už objevilo více než 150 milionů hráčů.
Aby mohl fiktivní město Los Santos a jeho nejbližší okolí vytvořit do nejmenších detailů, musel ho nejprve pořádně zmapovat. Vytvořil si proto skript, pomocí něhož si mohl ukládat informace okolního terénu a poté s cheaty na nesmrtelnost prolezl každý koutek hry. Celkem nasbíral více než 500 milionů souřadnic, z nichž pak pomocí kartografického softwaru vytvořit detailní návrh, vhodný pro tisk.
Finální mapa se skládá z 24 samostatných plátů, z nichž každý se tiskl několik desítek hodin. Celkem mu práce na modelu zabrala 400 hodin, Riccobene ale nelituje ani sekundy. „Byl to asi nejzábavnější a technologicky nejsložitější projekt, na jakém jsem kdy pracoval,“ řekl serveru ScreenRant mladý muž, který se jinak živí jako návrhář betonových dlažeb.
Výsledek jeho práce je tak působivý, že ho na sociálních sítích sdíleli i autoři hry ze společnosti Rockstar. Riccobane hodlá v projektu pokračovat dál, po vysněné mapě z Red Dead Redemption 2 se prý vrhne i na poslední Zeldu a poté možná i Skyrim.