Společnost opět mění chuť a vzhled jednoho z nejoblíbenějších nealkoholických nápojů: Coca-Cola Zero Sugar, lépe známý jako Coke Zero, který se má velmi podobat sladké verzi „klasické“ Coly.
V tiskové zprávě společnosti se uvádí, že jejím plánem bylo změnit nápoj takovým způsobem, aby dodal ikoničtější chuť jejich nápoji.
„Uvědomujeme si, že chutě a preference se neustále vyvíjejí, a proto se soustředíme na neustálé zlepšování, abychom fanouškům nabídli tu nejchutnější Coca-Colu, jakou chtějí - s nulovým obsahem cukru a kalorií - nabízenou v nejikoničtějším balení a podpořenou dosud nejkreativnějším marketingem zaměřeným na spotřebitele,“ uvedl Rafael Prandini, vedoucí kategorie Coca-Cola TM.
Také v České republice probíhá k nové Coca-Cole Zero Sugar marketingová kampaň Yes or No, ve které se mohou fanoušci k novému počinu společnosti vyjádřit.
„Podstata kampaně spočívá v tom, že zákazníci sami budou moct jednoduchým způsobem rozhodnout, zda je pro ně nová Coca-Cola Zero Sugar tím nejlepším Coca-Cola nápojem vůbec,“ komentuje Kateřina Třísková, Brand manažerka značky Coca-Cola ve společnosti The Coca-Cola Company ČR/SK a dodává:
„V Praze, Brně a Bratislavě jsou u vybraných obchodních center interaktivní prodejní automaty, které svým způsobem upozorní a představí novinku Coca-Cola Zero Sugar a dají lidem na výběr, zda upřednostní klasickou variantu Coca-Cola nebo novou Coca-Cola Zero Sugar. Záleží jen na nich, co zvolí. Pokud to bude Coca-Cola Zero a budou mít štěstí, mohou se navíc v řadě případů těšit i na milé bonusové překvapení.“
Selhání, nebo marketingový trik?
Ovšem již nyní na některých sociálních sítích fanoušci novou dietní kolu kritizují. Ať se to týká chuti, nebo i designu. Někteří spotřebitelé uvádí, že přejdou na jiné nápoje, jako je Diet Dr. Pepper nebo Diet Pepsi.
„Nová Cola Zero Sugar je podle mého názoru příšerná. Zanechává divnou pachuť. Etiketa není atraktivní. Chutná hůř než Coca-Cola předtím. Hanba vám,“ vzkázal jeden z mnoha zákazníků.
V minulosti již takový podobný marketingový tah namířený proti konkurenci společnost absolvovala. Dokonce se tehdy ujal termín Cola Wars, což lze považovat za první milník střetů společností Coca-Cola a Pepsi.
V roce 1985 přišla Coca-Cola s novým produktem New Coke jako odpověď na narůstající konkurenci Pepsi. Po 99 letech se změnila receptura nápoje. Americká veřejnost však na tuto změnu zareagovala negativně a New Coke byla označena jako marketingové selhání. Následné obnovení původního složení, označeného jako Coca-Cola Classic, vedlo k výraznému nárůstu tržeb, což vyvolalo spekulace, zda kampaň New Coke nebyla jen marketingový trik.