Coca-Cola je osmá v pořadí, která se k programu připojila. Adoptovaný park společnosti zabírá 132 kilometrů čtverečních a nachází se v západní části brazilského státu Amazonas. „Adopční výdaje“ na jeden rok činí 658 850 brazilských realů (2,6 milionu korun).
Stejný krok udělala například pivovarnická společnost Heineken. Park o rozloze 93 kilometrů čtverečních bude pivního giganta stát 466 900 brazilských realů (1,8 milionu korun) ročně.
Brazilská vláda v čele s prezidentem Jairem Bolsonarem program „Adoptujte si park“ představila v letošním roce. Sponzorovat oblasti národních parků mohou i jednotlivci, 1 hektar vyjde na 50 brazilských realů (asi 200 korun) ročně. Všichni zájemci mohou adoptovat pouze celý národní park, jejich velikost se pohybuje od 2 574 do 3 865 172 hektarů.
Ochránci životního prostředí kroky pravicové vlády v čele s prezidentem Bolsonarem kritizují. Označují je jako „greenwashing“ zaměřený pouze na zlepšení „image“ vlády, a to zejména v době prudkého odlesňování.
Mezi srpnem 2019 a červencem 2020 bylo zničeno území přesahující 11 tisíc kilometrů čtverečních. Podle Národního institutu pro výzkum vesmíru (INPE) jde o nejvyšší úroveň od roku 2008. Podle vědců se úbytek pralesa navíc zrychlil od chvíle, kdy se prezidentské funkce ujal Jair Bolsonaro.
Ochránci životního prostředí také upozorňují na to, že Bolsonaro nejen silně podporuje rozvoj v Amazonii, ale také oslabil donucovací orgány pro životní prostředí.
„Vláda by měla zvrátit demontáž životního prostředí… namísto tohoto programu, který otevírá obrovský prostor pro „greenwashing“ a problém nevyřeší,“ uvedla ve svém prohlášení Cristiane Mazzetti, ochranářka přírody z organizace Greenpeace.
Greenwashing je výraz používaný pro předstíraný zájem o ekologii.