Ve středu společnost Lime uvedla v tiskové zprávě, že zavede novinky pro své zákazníky, ale i pro všechny Pražany.
První změnou fungující od středy, je týdenní předplatné, při kterém nebudou zákazníci platit za odemknutí koloběžky, ale jen za projeté minuty. Druhou novinkou, o které společnost jedná s městem, je integrace koloběžek do pražské Lítačky.
Systém by mohl fungovat tak, že by se cestující s Lítačkou mohl na koloběžce projet za výhodnější cenu.
„Aktuálně s městem pracujeme primárně na mechanismu toho, jak by mohlo být ověřováno, zda má daný uživatel Lítačku s platným kupónem. Zároveň diskutujeme také o konkrétní podobě zvýhodnění pro takové uživatele,“ řekl iDNES.cz provozní manažer společnosti Lime Ondřej Široký.
O spolupráci s provozovateli koloběžek mluví vedení magistrátu zatím opatrně. Přednostní je dohoda o novém memorandu, které město na konci loňského roku se společností Lime vypovědělo, aby mohlo s provozovateli domluvit nové podmínky, jak elektrokoloběžky v ulicích lépe kontrolovat.
„Společnost Lime musí nejdřív splnit podmínky bezpečného a ohleduplného fungování vůči chodcům a veřejnému prostoru, které od města obdrželo. Pak budeme dále jednat o prohloubení potenciální spolupráce,“ uvedl k náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Sdílené koloběžky Lime v Praze fungují necelý rok a půl, ale město si ještě na jejich provoz zcela nezvyklo.
Vedení Prahy 2 podalo na provozovatele sdílených koloběžek Lime trestní oznámení pro podezření z obecného ohrožení, radnice Prahy 1 pro změnu plánuje jejich provoz úplně zakázat v pěších zónách.
Lime nedávno zřídil tým lidí, kteří kontrolují odložení koloběžek i to, jak je lidé používají:
21. října 2019 |
SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít
Sledovat další díly na iDNES.tvProvozovatel zelených elektrokoloběžek začal testovat nový typ koloběžky, se kterým má být jízda po dlažebních kostkách pohodlnější. Vyzkoušeli jsme ho:
3. ledna 2020 |