Karel byl programovací jazyk, který vznikl počátkem osmdesátých let. Byl určen pro výuku programování. Navzdory názvu nešlo o český vynález, jen jeho autor Richard E. Pattis vzdal poctu vynálezci slova robot Karlu Čapkovi.
Jeho princip byl jednoduchý. Uprostřed čtvercové sítě byl malý robůtek, kterému jste pomocí několika málo příkazů mohli zadávat poměrně složité úlohy. I dnes se skvěle hodí pro výuku základního programátorského myšlení, byť samozřejmě existují i mnohem intuitivnější způsoby.
Jeden takový se pokouší vytvořit francouzský videoherní gigant Ubisoft a propůjčí k tomu oblíbené králíky ze série Rabbids. Hráč bude mít k dispozici několik základních instrukcí (které nebude třeba zdlouhavě vypisovat, ale jen přetahovat z nabídky) a jeho úkolem bude vyčistit vesmírnou stanici od zlotřilých králíků.
Kromě sandboxového režimu bude k dispozici i kampaň, která s postupující obtížností (nejen) děti provede od tvorby základních algoritmů až ke vnořeným funkcím, práci s proměnnými či optimalizaci. Tedy to si alespoň myslím, prvotní tisková zpráva je na konkrétní informace poněkud chudá.
Jak to celé bude vypadat, se dozvíme již za týden 8. října, kdy „hra“ oficiálně vychází na platformě uPlay. A co jistě potěší všechny rodiče – Rabbids Coding! bude k dispozici zadarmo.