Podle Ubisoftu obchodní model Steamu neodpovídá dnešnímu světu

  15:42aktualizováno  15:42
Viceprezident pro partnerství firmy Ubisoft Chris Early se v rozhovoru pro The New York Times tvrdě opřel do digitálního obchodu Steam. Podle něj je jeho obchodní model nerealistický.

Logo UbiSoftu | foto: BW

Francouzské vydavatelství bylo posledním velikým hráčem na videoherním trhu, který ještě letos vydávala své hry i na Steamu. To už však od ledna neplatí, všechny jejich PC novinky nalezneme už pouze v obchodě Epic Store a také vlastním klientovi Uplay. Z poslední doby se to týká například The Division 2 a Anno 1800, ještě letos tam ovšem vyjdou megahity Watch Dogs 3 a Ghost Recon Breakpoint.

The Division 2

The Division 2 na rozdíl od prvního dílu na Steamu nehledejte.

A vypadá to, že v Ubisoftu mohou být se svým rozhodnutím spokojeni. Všem zmíněným hrám se daří výborně a PC platforma generuje více peněz než jednotlivé konzole. I proto si mohl jejich viceprezident pro partnerství a výnosy (vice president for partnerships and revenue) Chris Early dovolit v rozhovoru pro The New York Times Steam bez skrupulí zkritizovat.

„Jejich současný byznys model je nerealistický. Neodpovídá stavu, ve kterém je dnes svět herní distribuce,“ řekl doslova. Naráží na to, že si provozovatelé Steamu berou z prodejů 30 % částky (v případě velikého úspěchu hry „jen“ 20 %), zatímco Epic Store 12 %. Ideálním řešením je však pro Ubisoft samozřejmě to, aby si lidé kupovali hry přes jejich platformu Uplay, či úplně nejlépe předpláceli měsíční službu Uplay + (viz náš článek).

Firma Valve, která Steam provozuje, na dlouhodobou kritiku a odchod mnoha důležitých her ze svého portfolia (například Borderlands 3 nebo Metro: Exodus) dosud nijak nezareagovala. Přesto si stále drží přízeň fanoušků, kterým se evidentně nechce zavedenou platformu opouštět.

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Nejčtenější

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

KVÍZ: Git gut, n00bs sux! Rozumíte mluvě dnešních hráčů?

Grand Theft Auto 5

Stejně jako každá jiná komunita mají i hráči počítačových her svůj vlastní slovník, pro neznalé často nepochopitelný....

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

RECENZE: Blair Witch není horor, ale simulátor nočního venčení psa

Blair Witch

Kultovní filmový horor se ani tentokrát nedočkal adekvátní herní adaptace. Blair Witch obsahuje několik vynikajících...

Další z rubriky

Progamer chtěl uspět ve dvou hrách najednou, teď je pro smích

Linh "Seiko" Nguyen

Německý hráč východoasijského původu Linh „Seiko“ Nguyen překvapivě prohrál v kvalifikaci na prestižní turnaje v...

Stahujte zdarma hororové dobrodružství Conarium inspirované Lovecraftem

Conarium

Na Epic Store je až do čtvrtka 19. září zdarma ke stažení hororové dobrodružství Conarium inspirované dílem V horách...

V Japonsku staví hotel zaměřený na hráče videoher

Kocept hotelu pro hráče e-ZONe Hotel

Již příští duben vyroste v japonské Ósace nový devítipatrový hotel, jehož klientelou mají být především e-sportovci a...

Najdete na iDNES.cz