Alternativní taxislužba Lyft podala žádost o vstup na burzu na začátku prosince 2018. Upsání jejích akcií by mělo proběhnout v první polovině dubna 2019. Společnost se sídlem v San Francisku bude obchodována na technologickém indexu NASDAQ pod označením LYFT. Firma plánuje počáteční IPO (uvedení akcií) v hodnotě 100 milionů dolarů, napsal britský deník Independent.
Ve stejný týden jako Lyft vyplnil dokumentaci k IPO i konkurenční Uber. Tím začalo jejich soupeření o to, čí akcie se na burze budou obchodovat jako první. Zatímco Lyft již zveřejnil informace z žádosti podané americké Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC) a veřejnosti tak poprvé od vzniku v roce 2012 poskytl podrobnější údaje o svých financích, Uber bojuje o svou pověst.
Jak uvedl deník The New York Times, Uber v roce 2017 přijal na post hlavního právníka Tonyho Westa, aby pomohl očistit jméno Uber od právních problémů, které má v oblasti bezpečnosti a kultury na pracovišti.
Uber plánoval, že první veřejná nabídka mu vynese 120 miliard dolarů. Aby však mohl vstup na burzu uskutečnit, musí se zbavit svých kauz a ukázat, že obnovil svou kulturu a stará se o bezpečnost cestujících.
Lyft pracuje na rozvoji
Společnost Lyft vykázala v roce 2018 tržby ve výši 2,2 miliard dolarů. Banky odhadovaly hodnotu společnosti před oznámením mezi 18 až 30 miliardami dolarů. V červnu společnost získala finanční injekci ve výši 600 milionů dolarů. Díky tomu její ocenění vzrostlo ze 7,5 miliard dolarů před rokem na aktuálních 15,1 miliard dolarů.
Lyft ve svých dokumentech uvedl, že se v současné době zabývá podstatnou většinou „masivního“ dopravního trhu v USA. Skupina v současné době nepracuje mimo Severní Ameriku. „Věříme, že stále máme šanci,“ dodala společnost.
Společnost Lyft uvedla, že plánuje zvýšit svůj podílu na trhu prostřednictvím pokračujících investic do značky a její technologie. „Budeme i nadále selektivně pokračovat v akvizicích, které přispívají k růstu našeho současného podnikání, pomáhají nám expandovat na sousední trhy nebo přidávat nové možnosti na naší platformu,“ sdělila společnost.
Lyft působí v přibližně v 300 městech USA, včetně New Yorku, San Francisca a Los Angeles. V roce 2017 Lyft expandoval do Kanady. Zajišťuje asi přes 1 milion jízd denně. Jeho největší konkurent Uber je násobně větší a jeho služeb využívají lidé ve více než 60 zemích světa.