Nejde ani o to, že v další písni Kruh hostuje také zpěvačka Lenny. Marpo na desce také sám zpívá, i když jeho hlavním výrazovým prostředkem zůstává rap. Největší proměna nastala v hudebním základu desky i ve způsobu, jakým vznikl.
Dead Man WalkingAutor: Marpo |
Takže fakt, že na desce zní bicí a kytary, místy připomínající nejen rockové polohy, ale také moderní americké country, je vlastně spíš důsledkem než příčinou Marpova uměleckého rozpoložení. To, že tentokrát nevycházel z hotových tracků, ale sešel se s živými muzikanty v nahrávacím studiu, bylo vědomé rozhodnutí o posunu vlastní tvorby.
Marpo na ÓčkuHudebník odherál speciální minikoncert ve studiu Óčka. Vysílat se bude 8. března od 17:20, v repríze pak 9. března od 16 hodin. |
A nutno říct, že rozhodnutí to bylo odvážné. Protože tuzemský posluchač je hodně konzervativní a zpravidla nerad odpouští kapele drobný posun v žánru. Tím méně by měl přijmout, že raper rozjíždí muziku vonící americkým Středozápadem. Jenže ač je Marpův posun v případě aktuální nahrávky nejmarkantnější, nepřichází bez dřívějších pokusů. Takže zvonivá kytara třeba v titulní skladbě vlastně nepřekvapí.
V úvodní písni Demons se Marpo aktuálně vyrovnává s odchodem z Chinaski a rapuje o tom, jak pověsí bubenické paličky na hřebík, což se vzhledem k povaze nahrávky úplně nepotvrdilo. Jenže třeba Řeka, ač i zde na rap dojde, je se záplavou smyčců ryzím popem, jenž se podezřele podobá hudbě, kterou zmíněná kapela hraje. Podobně působí v podstatě popová skladba 17 a v Dopise postaveném na klavíru se Marpo dostává do úplně jiné dimenze hudby.
Navzdory tomu, že Marpo stále rapuje, by už asi neměl být zván raperem. Aktuální náloží nové hudby prokazuje, že muziku vnímá v širším kontextu, což je dobrá zpráva. Jak to bude na publikum fungovat, se ukáže na klubovém turné, které startuje ve středu v pražském Lucerna Music Baru. A samozřejmě na největším Marpově dosavadním projektu, na květnovém koncertu v O2 areně v Praze.