Útraty za hardware, software, doplňková zařízení a mikrotransakce vystoupaly na 30,4 miliardy dolarů. Oproti roku 2015 tedy byly o 200 milionů dolarů vyšší. A pokud se zaměříme jen na prodeje softwaru, vzrostly příjmy z 23,2 miliardy dolarů na 24,5 miliardy dolarů. To představuje meziroční nárůst o šest procent.
Vyplývá to ze zprávy zveřejněné organizacemi Entertainment Software Association a NPD Group. Ta zároveň uvádí, že růstu napomohly především virtuální realita, značky jako Battlefield 1 či The Division a rekordní prodeje na PC.
„Růst zaznamenaly mobilní zařízení, PC, virtuální realita, předplatné, ale i handheldy a konzole,“ napsal Mat Piscatella, analytik z NPD Group.
„Zákazníci mají více možností než když dříve. A vývojáři obsah mohou vydávat jednodušším způsobem. Nezávisle na platformě, hry nikdy nebyly tak zábavné, pestré a přístupné jako dnes,“ tvrdí Piscatella.
Značky jako Titanfall 2 a Watch Dogs 2 se přitom loni v kamenných obchodech prodávaly o poznání hůře než předchozí díly.
Watch Dogs 2 se v úvodním týdnu v Británii podle spekulací prodalo 80 tisíc kusů. To by odpovídalo zhruba pětině kopií, které lidé zakoupili při uvedení prvního dílu na trh.