Sobota 30. května 2020, svátek má Ferdinand
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 30. května 2020 Ferdinand

Hlavní inspirací hrůzostrašné hry Amnesia byla série Resident Evil

  16:17aktualizováno  16:17
Resident Evilu 6 fanoušci vyčítali přílišnou akčnost, právě starší díly série však byly hlavní inspirací pro tituly od Frictional Games. Tedy děsivé hry jako Penumbra, SOMA či Amnesia: The Dark Descent.

SOMA | foto: Frictional Games

„Resident Evil ohromně staví na tom, že každá sekce hry má vlastní náladu a příběh. A to mě nesmírně ovlivnilo,“ prohlásil pro server PC Gamer šéf Frictional Games Thomas Grip.

Díky tomu ve svých hrách soustředí na návrh jednotlivých scén jako emocionálních momentů. „Resident Evil je plný skvělých příkladů. Třeba první setkání se psem nebo útok žraloka. Ale mohou to být i méně intenzivní momenty, jako je chůze venku za švitoření cvrčků,“ vysvětluje Grip.

Přesně z toho vychází řada jeho her. V těch přitom bývá běžné, že se nepřátelům vůbec nemůžete bránit. Místo akce jsou to čistokrevné horory z vlastního pohledu.

Grip o Resident Evilu četl poprvé jako patnáctiletý. „Netušil jsem, že takový typ her vůbec můžete vytvářet. Ta kombinace akce, průzkumu prostředí a řešení rébusů pro mě bylo něco úplně nového. A perfektně mi seděla,“ řekl Grip.

Své hry ostatně vnímal jako vlastní verzi Resident Evilu z pohledu první osoby. „Je skvělé k tomu teď mít oficiální verzi,“ prohlásil Grip o Resident Evilu 7.

Autor:
  • Nejčtenější

Na největší stavbě v Minecraftu pracuje 400 lidí již skoro devět let

Project Greenfield je jedním z největších fanouškovských projektů v počítačových hrách vůbec, jeho cílem je postavit v...

Čím dnes štvou herní společnosti hráče nejvíc

Videohry vzbuzují u lidí spousty emocí, i těch negativních. Pro náš článek jsme vybrali několik kontroverzních oblastí,...

Slavná herní babička si dá pauzu, unavují ji povýšení diváci

Youtuberka Shirley Curry, známá na internetu spíše pod přezdívkou Skyrim Grandma, svým divákům oznámila, že už je pro...

RECENZE: Daymare: 1998 je retro horor jako řemen

Máte už po krk dnešních hororů, které jsou většinou jen střílečky s monstry, nebo naopak walking simulátory? V tom...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Žraločí masakr Maneater je nejen akční RPG, ale i pořádná bžunda

Milovníci béčkové krvavé zábavy jistě v žraločím Maneaterovi najdou zalíbení. Nesází totiž jen na originalitu za každou...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Interaktivní filmy od Quanticu konečně míří na Steam

Již v půli června si budeme na Steamu moci zahrát dřívější playstationové exkluzivity Heavy Rain, Beyond: Two Souls a...

Na největší stavbě v Minecraftu pracuje 400 lidí již skoro devět let

Project Greenfield je jedním z největších fanouškovských projektů v počítačových hrách vůbec, jeho cílem je postavit v...

Autoři Painkillera představili genericky vypadající novinku Outriders

Polské studio People Can Fly ukázalo půl hodiny záběrů ze své chystané novinky Outriders. Opět půjde o střílečku,...

Sherlock Holmes ve své příští hře radikálně změní image

Studio Frogwares oznámilo další díl své adventurní série o oblíbeném detektivovi. Tentokrát se vydáme do doby...

Najdete na iDNES.cz