Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nové Audi Q7 po drsné dietě zatáčky prosviští díky natáčecí nápravě

Zatímco předchůdce vypadal jako nafouklý bubák, nová generace je přísná, geometricky strohá a vzdušná. A výborně se řídí, navíc v úplném tichu.
Audi Q7

Audi Q7 | foto: Audi

Na základní škole jsem měl mindrák ze své tloušťky a z toho, že mi nejde žádný sport, ani ten fotbal, který jsem miloval. Časem jsem z nejhoršího vyrostl, ale atlet ze mě nikdy nebude. Stejně jako z Audi Q7. Z „nejtlustšího“ auta ve třídě už sice zhublo na nejlehčí, ale pořád se bavíme o dvou tunách.

„Kvéčko“ je opravdu obr, přerostlo většinu konkurentů, delší je pouze Mercedes GL. Všichni bez výjimky jsou však minimálně o metrák těžší, však také audina shodila oproti minulé generaci závratných 325 kg! Ubíralo se všude, kde to šlo, používaly se vysokopevnostní oceli a hlavně hliník. Třeba jen dveře jsou díky němu lehčí o 16 kg.

Audi Q7

Všechna svá kila však Q7 obdivuhodně maskuje: více než pětimetrová „pojízdná stodola“ se řídí lehoučce a díky sofistikované technice a hromadě elektronických pomocníků jsem měl pocit, že se klikatými švýcarskými silničkami protahuji s malým hatchbackem.

Auto zrychluje i brzdí, jako kdyby mělo o tunu méně. A hlavně tak zatáčí, zvlášť s příplatkovým řízením zadních kol, které v malých rychlostech natáčí velká 18" kola proti směru těch předních. To pomáhá projet zatáčkou s menším rejdem (až o metr) a je to věru zvláštní pocit, když vám Q7 „zakroutí zadkem“. Ale funguje to výborně. Ve vysokých rychlostech se naopak zadní kola natáčejí stejně jako přední, což zvyšuje stabilitu. Řidič o tom ani neví, vše řídí automatika.

Audi Q7

Pohodlně i na obřích kolech

Kabina nové Q7 je tak vzdušná a přehledná jako u žádného jiného SUV. Palubní deska je níže, než bývala, což je příjemné. Posádka není v autě utopená a díky netypicky tenkým předním sloupkům je dobře vidět ven.

I když většinou píšu o tom, jak na dnešních autech mlátí obrovská kola na nízkoprofilových gumách, Audi mě konečně uspokojilo i v tomto ohledu. Dvacetipalcové gumy žehlily hladce vše, vzduchový podvozek (příplatek 50 tisíc korun) autem lehce pohupoval. Posádka ani neví, po jakém povrchu jede.

Rychlejší než sporťák

Stejně jako ani nepozná, jaký motor má pod kapotou. Třílitrový turbodiesel s výkonem 200 kW je tak utlumený, že jen podle občasného zavrnění a lehké vibrace plynového pedálu při přidání plynu poznáte, že jedete na naftu. Osmistupňový automat Tiptronic řadí bleskurychle, na prošlápnutí pedálu reaguje podřazením klidně až o tři stupně, rychle motor vytočí a okamžitě skládá „kvalty“ zase nahoru. Není divu, že zrychlení z nuly na 100 km je pouze 6,3 sekundy. Tomu se nemůže rovnat ani nejsilnější Škoda Octavia RS.

Benzinový třílitr (179 kW) je ještě o dvě setiny rychlejší a také ještě kultivovanější. I když v tomto případě to znamená, že nebýt drtivého zatlačení do sedaček při rozjezdu, ani nemůžete poznat, že v autě vůbec nějaký motor je. Zvlášť když si pak pustíte hudbu z aparatury Bang & Olufsen s 23 reproduktory (příplatek 176 tisíc korun) a pasažérům vzadu pustíte film na vyjímatelných tabletech.

Audi Q7
Audi Q7

Jede sama a vidí chodce

Úžas, kam se dnešní automobilová technika dostala, však vzbudí hlavně neskutečná nálož asistenčních systémů. Auto „kouká“ za sebe a do stran při couvání, v koloně se samo rozjíždí a brzdí za vozem před vámi, pomocí infračervené kamery odhalí za tmy chodce, samočinně zaparkuje (i s přívěsným vozíkem) a ještě naplánuje trasu tak, abyste jeli co nejúsporněji. A to ještě třeba navigaci můžete kromě hlasu ovládat psaním písmen prstem na destičku – funguje to výborně.

Z výše popsaného je asi jasné, že Audi Q7 není žádná lidovka, však je to také nejluxusnější SUV značky. Cena „základní“ výbavy (uvozovky jsou na místě, obsahuje vše potřebné včetně zábavního systému a bezpečnostních asistentů) lehce přesáhla 1,7 milionu korun. Ale konkurence je na tom hůře, s výjimkou levnějšího Jeepu a BMW.

Špičková německá technika v luxusním balení prostě není levná. Ale zdá se, že mnoha lidem to nevadí: prodej ještě oficiálně ani nezačal a české zastoupení už eviduje přes stovku objednávek.

Panoramatická navigace

Velmi efektní „virtuální“ přístrojový štít, který za příplatek 17 tisíc korun nahradí klasické budíky, umí roztáhnout přes celý 12,3palcový displej navigaci. Budíky tachometru a otáčkoměru zajedou do stran a zmenší se, v normálním módu je navigace zobrazená uprostřed a budíky mají normální velikost. Krásným designovým prvkem je nepřerušená linie výdechů klimatizace před předními pasažéry a také ambientní osvětlení v podobě tenoulinkých linek rámujících madla dveří a lišty palubní desky – u něj máte na výběr z 20 barev. To, že jsou všude použity jen nejlepší materiály a dílenské zpracování je bezchybné, u auta této kategorie nepřekvapí.

  • Nejčtenější

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut

29. května 2024

Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....

Opel vrací do nabídky Combo se spalovákem. Jde na dračku

29. května 2024

Opel uvedl na trh vylepšenou verzi své malé dodávky Combo, která patří k nejprodávanějším modelům...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Zavřela jsem vagínu a už neotevřu. Když ženy žijí bez sexu a nechybí jim

Premium Stále častěji se můžeme dočíst, že lidstvo se nevěnuje své základní, přirozené potřebě – sexu. Nastupující generace...

Zemřel herec a režisér Jan Kačer, legenda nové vlny i Činoherního klubu

V pátek dopoledne zemřel herec a režisér Jan Kačer, bylo mu 87 let. Patřil k hvězdám nové vlny českého filmu a byl i...