Jeden z bagrů bahno na březích nakládá na auta, která ho vozí do míst, kde bývá na Jordánu plovárna. Tam v hromadách vysychá. Nyní je tam zhruba 10 tisíc kubíků bahna. Pro představu, v celém Jordánu je podle propočtů geologů 250 tisíc kubíků usazenin.
Z hromad ho pak další bagr nakládá na auta a ta jezdí do Pohnánce. Později by bahno mělo končit na skládce Hůrka u Plané nad Lužnicí a u Týna nad Vltavou.
"Denně to bude přibližně 70 jízd. Automobily se budou neustále točit. Nyní budou vyjíždět z plovárny a najíždět také tudy, ale postupem času se vybuduje příjezd po březích, abychom obyvatele tolik neobtěžovali hlukem," uvedl manažer odbahnění Jordánu Karel Hotový, který je i vedoucím odboru investic táborské radnice.
Projekt za 460 milionů korun, díky němuž Tábor Jordán po 181 letech vypustil, jde zatím podle plánu.
"Tím, že se bahno dává nejprve na hromady, kde vysychá, se mohou v klidu udělat rozbory. Teprve pak se odváží pryč. Pokud by byly limity překročeny, bude se takové bahno vozit na skládku do Mydlovar na Českobudějovicku," řekl stavbyvedoucí Roman Lukáč ze společnosti Daich, která ve sdružení firem spolu s Metrostavem a Zvánovcem zakázku vyhrála.
Stavební společnosti nyní odbahňují polovinu nádrže Jordán. Pak do ní napustí vodu a vrhnou se do druhé části.
Lidé z okolních domů odbahnění většinou respektují. Až do července 2014, kdy skončí, ale musí počítat, že jejich život bude komplikovat především hluk.
"Samozřejmě pohoda, která zde byla, je pryč. Žijeme u obří stavby. Denně nám jezdí pod okny nákladní auta, a to se ještě nyní samozřejmě zhorší, protože náklaďáků bude mnohem více. Ale musíme to vydržet, je to pro dobrou věc. Odbahnit Jordán je potřeba," říká jedna z obyvatelek Jaroslava Doubravová.