Helsinský dopravní podnik podle BBC v polovině června oznámil, že má v depech značný počet starých tramvají, které sice nepatří do muzea, ale zároveň je nechce poslat do šrotu. Nabídl je proto k prodeji.
Má několik podmínek. Zájemci se musí zavázat, že si z tramvaje neudělají chatu nebo sklad.
Vyřazený vůz také nesmí odvézt za hranice a musí předem popsat, co s tramvají hodlají dělat. Dopravní podnik také bude v budoucnu vyžadovat každoroční hlášení, v jakém stavu tramvaje jsou.
Potenciální kupci mohou nabídky podávat do konce srpna. Mohou je však zaskočit odradit skryté náklady, podotýká BBC. Odvoz si totiž budou muset zajistit a zaplatit sami, protože staré tramvaje už na koleje nemohou.
Na prodej je například historická tramvaj, která je starší než samotné Finsko. Krasavice z dílen švédské firmy ASEA byla vyráběna v letech 1910 až 1918 a pojala celkem 44 pasažérů. Sběratelé také mohou získat klasickou tramvaj z roku 1958, která pojala 111 cestujících.
Helsinky před pěti lety vyslaly na koleje první tramvaje ForCity Smart Artic z dílen finského výrobce kolejových vozidel Transtech Oy, jenž je dceřinou společností Škody Transportation. Město celkem objednalo 99 škodováckých tramvají v hodnotě téměř osmi miliard korun.