VLADISLAV BENEŠ / RICHARD GERE
Když chodil do první třídy, potkal u výtahu souseda, vychovaně pozdravil, načež soused na to: „Ty máš takový hezký hlásek. Nechtěl bys dělat v dabingu?“ „Odvětil jsem, že se musím zeptat maminky,“ vzpomíná Vladislav Beneš. „Nevěděl jsem, že soused je produkční v dabingu. A neměl jsem ani tušení, co dabing je.“
Začal jednou větou v kresleném seriálu. Další měl ve filmu Někdo to rád horké: namluvil chlapce, který si stěžuje, že mu odkopli míč. U seriálu Bella a Sebastian si ho všiml režisér Jan Bartoš z Divadla E. F. Buriana a nabídl mu roli ve hře Cestující bez zavazadel. Tím ho přivedl k divadlu.
K dabování Richarda Gera přišel šťastnou náhodou. „Když mi volali a nabízeli Pretty Woman, měl jsem angínu a nebylo mi moc dobře. Ještě nebyly mobily, a tak vzala pevnou linku doma manželka a produkci slíbila, že dorazím, jelikož film už viděla v originále a líbil se jí. Čímž to rozhodla za mě a zpětně jí za to vděčím,“ říká.
Díky dabingové režisérce Marii Fronkové se návazně stal i hlasem Pierce Brosnana. Napřed v komedii Táta v sukni a pokračovalo to bondovkami o agentovi 007. Samo sebou, že zvlášť u přísně střežených trháků musí podepisovat doložku, že do české premiéry nikomu nevyzradí děj. „Nedávno jsem daboval film, kde jsem to musel podepsat také. Přičemž jim v žertu říkám: Já to dodržím, čestné slovo, ale nejsem si jistý, jestli už se o tom příběhu mezi veřejností tak trochu neví. Byl to film o Mojžíšovi,“ uvedl.