"Policisté přijeli na místo a nákladní auto odstavili na plochu, která je k tomu určená. Pomocí dopravního značení se nyní snaží znovu obnovit provoz. Auta se buď už rozjíždějí, nebo k tomu dojde v brzké době," řekl iDNES.cz kolem třetí odpoledne mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.
Krátce před šestou hodinou večer Hulan hlásil, že okruh už je opět normálně průjezdný. "Ale je pravda, že kolona mezi dálnicemi D1 a D5 byla opravdu značná," podotkl policejní mluvčí.
Po osmnácté hodině se podle policie na okruhu tvořila kratší kolona na výjezdu na dálnici D1. Další komplikace působila nehoda devíti aut za sjezdem z pražského okruhu na Jinočany.
"Všechna nabouraná auta jsou v pravém pruhu, levý zůstává průjezdný. Se zdržením je tam ale zřejmě třeba počítat," řekla v osmnáct hodin policistka z pražského dopravního centra
Nákladní auto, které způsobilo zavření tunelů, jelo krátce po čtrnácté hodině od dálnice D5. Uzavřen byl ale na čas i protější směr. Tam senzory pro změnu vyhodnotily příliš velký počet aut vjíždějící do tunelu.
Tunely na nově otevřeném úseku jsou plné moderní techniky. Řidiče při průjezdu neustále sledují kamery nebo radar. Nechybí ani požární čidla, indikátory teploty a další.
Osvětlení je například vytvořeno tak, že dokáže reagovat na světelné podmínky venku a reguluje intenzitu světla tak, aby řidič nebyl při výjezdu oslněn. - více o Cholupickém tunelu a jeho stavbě čtěte zde
Součástí okruhu jsou také meteorologické stanice, sčítače aut, váhy kamionů, mýtné brány. Systém dopravního značení dokáže například měnit povolenou rychlost v závislosti na intenzitě provozu.