Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kampaň za očkování jde do další fáze. Zapojí Hámu, Mišíka či skauty

  10:30
Iniciativa Cesta ven, která v Česku řídí reklamní kampaň na podporu očkování proti covidu-19, se rozroste o další tváře či způsoby propagace. Ve snaze oslovit mladé zapojí třeba některé influencery, jako je youtuber Adam Lysek známý jako Vidrail nebo zpěvák Adam Mišík. Šířit osvětu jim pomohou třeba i organizace, jako je Skaut, nebo soukromé firmy.
Aleš Háma a Adam Mišík

Aleš Háma a Adam Mišík | foto: koláž iDNES.czMAFRA

Plakáty či videospoty, které iniciativa vytvořila, dosud pracovaly především s odbornými kapacitami. Objevili se na nich třeba hlavní epidemiolog IKEM a šéf mezioborové skupiny MeSES Petr Smejkal, viroložka Ruth Tachezy nebo chirurg Pavel Pafko.

Nyní se kampaň rozroste. Její zástupci chtějí začít více pracovat s komunitami a zapojit takzvané influencery. „Oslovujeme desítky influencerů a v drtivé většině chtějí vakcinační kampaň podpořit. S ohledem na to, že všechny spolupráce s osobnostmi probíhají bez nároku na honorář, je podpora z jejich strany velmi různorodá. Od prostých příspěvků o tom, že se daná osobnost nechala očkovat, registrovala se a podobně, přes fotografie s tečkou a jasným zapojením do kampaně, až třeba po edukační videa,“ vysvětluje Pavla Mudrochová, mluvčí iniciativy.

O jeho rady už nestojí, vést kampaň se Smejkalovou fotkou chce resort dál

Zapojí se třeba herečka Ester Geislerová, moderátoři Aleš Háma a Libor Bouček, zpěvačka Victoria Velvet, herečka Iva Pazderková, zpěvák Adam Mišík nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher, známý jako Lukefry.

„Myslím, že to je správná věc. Bylo by fajn, kdyby se naočkovalo co nejvíc lidí a svět se vrátil do běžných kolejí, včetně plánovaných zákroků v nemocnicích a podobně. Respektuji svobodnou vůli každého člověka rozhodnout se, co chce do svého těla dostat, byť za sebe říkám, že očkování je jediná možná cesta,“ řekl ke své účastí moderátor Aleš Háma s tím, že propagace vakcinace na Instagramu je pro něj dobrý skutek.

„Obecně jsou influenceři stabilní součástí každého marketingového mixu, který počítá se zasažením mladých lidí. Mladí další obsahy, kde by bylo možné sdělení zprostředkovat, příliš nesledují,“ míní Denisa Hejlová,  vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Upozorňuje, že kampaně se někdy dělají tak, že se najímají velcí influenceři, ale i malí, kteří mají výhodu bližšího vztahu s diváky. Je tak důležité najít právě někoho, kdo dokáže přesvědčit mladé ženy, ale i mladé muže, kteří jsou velmi rezistentní ve svém názoru nenechat se očkovat. „Lidé na to již mají vytvořený názor. I když kampaň přichází teď, bude velmi těžké jej změnit,“ říká.

Skaut i soukromé firmy

Kromě toho bude ale mít kampaň ještě druhý rozměr. Ten právě zacílí na konkrétní skupiny. Své členy, ale i třeba jejich rodiče, totiž osloví na sociálních sítích třeba Skaut. „Ještě to nemáme rozmyšlené, zatím počítáme s tím, že minimálně využijeme materiál, který přichystali organizátoři. Je ale možné, že to ještě přetavíme do něčeho skautského. Máme vyzkoušené, že sledující u nás více vnímají věci, kde je přímé propojení na skaut, je tam skautská tematika,“ uvedla mluvčí organizace Barbora Trojak s tím, že by mohlo jít třeba o fotky z očkování členů Skautu.

Iniciativa také oslovila přes padesát významných národnostních, náboženských a dalších komunit. Zapojí se třeba Dům národnostních menšin, který připraví překlady materiálů pro nejpočetnější menšiny žijící v Česku. Podobně jako třeba při sčítání lidu.

A zapojí se i firmy. Těm koncept iniciativa poskytuje, aby jej adaptovali pro vlastní potřeby. Toho využila třeba společnost Mondelez, Komerční banka nebo Třinecké železárny. Pro zaměstnance tak skrze letáky a plakáty propagují očkování třeba ředitelé společností nebo další představitelé.

Firmy začínají očkovat. Tisícovky zaměstnanců dělí od vakcíny už jen formality

„Z hlediska úspěchu kampaně je dobré využít cokoliv, co bude fungovat, tedy i vytvářet koalice s třetími stranami, s neziskovým sektorem a podobně,“ hodnotí věc Hejlová.

Celá kampaň odstartovala 12. dubna. Podle iniciativy oslovila jen svou televizní částí téměř šest milionů lidí, celkem zaznamenalo skoro 700 spotů odvysílaných Novou a Primou přes 41 milionů zhlédnutí. 

Online kampaň na zpravodajských portálech pak v dubnu oslovila 2,23 milionu reálných uživatelů, reklamní bannery a videa zaznamenaly téměř 41 milionů zhlédnutí. V tištěných médiích oslovila kampaň 65 procent dospělé populace, asi 5,4 milionu osob. Rozhlasová část pak zasáhla třetinu dospělé populace. Cílem kampaně podle organizátorů je, aby se na očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé české populace.

12. dubna 2021

Autor:

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Koho ještě zajímá? Trumpův soud jako reklama končí, demokraty neuspokojil

21. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Soudní proces s exprezidentem USA Donaldem Trumpem o údajné nelegálnosti úplatku pornoherečce...

iDNES Premium rozdává 1 000 Kč na letenky a čtení za 49 Kč na čtvrt roku

21. května 2024

K mimořádné nabídce na čtvrtletní předplatné za 49 korun teď iDNES Premium přidává ještě další...

Rusko si objednalo sabotáže v Polsku, devět lidí skončilo za mřížemi

20. května 2024  22:51

Polské bezpečnostní složky nedávno zadržely devět lidí, které podezírají ze zapojení do sabotáží v...

Absurdní! Nehorázné! Izrael, USA i Česko odmítají zatykač z Haagu na Netanjahua

20. května 2024  20:32,  aktualizováno  21:50

Izrael má jasno: zatykač z Haagu je absurdní, ostudný a útok proti celé zemi. Tak se vyjádřil...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....