„On to samozřejmě zdědil. Podle mě ta hlavní chyba je, že se to vůbec nezkomunikovalo. Ta hlavní chyba je na SFDI (Státním fondu dopravní infrastruktury), si myslím,“ uvedl Babiš. Premiér se podivoval, proč fond dopravy věc nekonzultoval s vládním zmocněncem pro IT a digitalizaci Vladimírem Dzurillou.
„Od 1. 2. se to už nemůže stát. Veškeré zakázky institucí i státních firem musí být konzultovány s útvarem hlavního architekta na ministerstvu vnitra. Já jsem včera požádal všechny ministry, že nás musí informovat. To IT je hrozné dědictví, historicky vždycky tam byly problémy. Stát na to musí dohlédnout centrálně a transparentně,“ dodal premiér.
Zakázku na informační systém a e-shop pro elektronické dálniční známky za 401 milionů korun získala bez soutěže společnost Asseco Central Europe. Způsob přidělení a cenu zakázky kritizuje opozice, zásadně se nelíbí i Babišovi, který v úterý zopakoval, že nejlepší by bylo zakázku zrušit a udělat znovu. Jde ale podle něj o čas. Kremlík zakázku zrušit nechtěl. V tiskové zprávě uvedl, že věřil SFDI, že má takovou zakázku absolutně pod kontrolou.
Kritika zazněla z opozice například od prvního místopředsedy ODS a bývalého ministra dopravy Zbyňka Stanjury, podle kterého konec Kremlíka dokazuje podle , že premiér při výběru ministrů opakovaně sáhl vedle. Stanjura je ovšem členem dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, který kontroverzní zakázku zadal.
Pro Kremlíka jiné využití
Podle Babiše by Kremlík by mohl zůstat v resortu dopravy a zabývat se některými konkrétními projekty. Kremlík, který je podle něj dobrý právník, končí ve funkci ministra dopravy po tři čtvrtě roce. Po jeho odvolání by měl současný ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček podle Babišova návrhu trvale vést obě ministerstva.