Osobní nádraží ve Zlíně pojal Gočár jako velkou, funkcionalistickou budovu, která měla na jednom místě kombinovat železniční a autobusovou dopravu. | foto: archiv KGVU Zlín

Gočár tvořil pro Baťu návrhy Zlína, vznikla jen malá benzinka

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Ačkoliv ve Zlíně podle jeho návrhu byla postavena jen malá benzínová pumpa, měl Josef Gočár (1880 – 1945) velký vliv na místní architekturu. Ve funkci rady pro architekturu posuzoval stavby, které ve městě měly vzniknout. Od jeho narození právě uplynulo 140 let.

Zpracoval plán na dostavbu zlínského náměstí Práce, předložil velkorysý návrh osobního nádraží ve Zlíně, monumentální projekt na kostel a památník Tomáše Bati v Otrokovicích, podle jeho představ se mohla postavit ideální průmyslová města firmy Baťa.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se