„Vůle pozemky odkoupit tu je, ale řeší se za kolik. Vznikne proto pracovní skupina, která zkusí o ceně vyjednávat, a pak bude muset zastupitelstvo cenu znovu schvalovat,“ popsal další vývoj zastupitel Martin Krsek (PRO! Ústí) s tím, že se tak pořád ještě může stát, že město pozemek nakonec nekoupí.
Na začátku několikahodinové debaty zastupitelů představilo vedení města záměr přístaviště koupit za 89 milionů korun, což je cena, která vzešla z jednání radních a majitele pozemků, jímž je kongresové centrum ILF.
To původně cenu stanovilo na 110 milionů. Plochy ohodnotilo na 70 milionů a svůj podnikatelský záměr, tedy stavbu a provoz překladiště, na bezmála 40 milionů korun.
I město si nechalo vypracovat svůj znalecký posudek. Ten pozemky ohodnotil na 39 milionů. Podle náměstka primátorky Pavla Dufka (UFO) ale majitelé na dohodnuté ceně trvají, a tak není jasné, zda nová jednání, do kterých se komise pustí, budou úspěšná.
Město by si muselo vzít úvěr
„Částka 89 milionů, na které jsme se dohodli, samozřejmě není malá a peníze navíc k našemu posudku jsou přidány majitelem pozemků. Nejsou ale ochotni jednat o žádné slevě, je to podle nich konečná cena,“ tvrdí Dufek.
Firma podle něj uvedla, že má další zájemce o pozemky, kteří by tam chtěli vybudovat překladiště kontejnerů.
Mnohým zastupitelům se nelíbilo ani to, jak město plánovalo koupi financovat. Část nákladů chtěla radnice pokrýt z přebytků hospodářství, ale na více než 54 milionů by si muselo vzít úvěr.
Proti tomu protestoval například Radim Bzura (nez.), který také nakonec jako jediný hlasoval proti záměru pozemky získat.
Obyvatelé se obávají dopravy
„Město už tak má velké dluhy. My teď najednou pořídíme pozemky, o které jsme doteď nestáli. Pokud by Ústí bylo v takovém stavu, že má v pořádku silnice, školky a školy a na účtu dost peněz, pak ano, ale takhle mi odkoupit pozemky nepřijde rozumné. Rozhodujeme o tom, že zadlužíme další vedení města,“ vysvětlil svůj postoj Bzura.
Na jednání zastupitelstva dorazila i řada obyvatel Vaňova. Mnozí z nich také vystoupili a vyjádřili své obavy z nárůstu dopravy, prašnosti, hluku a také manipulace s nebezpečnými a toxickými látkami, která může přímo u Labe představovat ekologické riziko.
Podle původního záměru investora by tu vyrostl celní a daňový sklad pohonných hmot a denně by se ve Vaňově mohlo otáčet okolo 70 cisteren.