Výsledkem bude například zásadní proměna pro řidiče nyní složité a nepřehledné křižovatky v centru, přes kterou tramvaje míří z ulice 9. května do Smetanovy. Na místě vznikne kruhový objezd a tramvaje budou projíždět jeho středem.
Nedaleká křižovatka „Na Východě“ se má stát bezpečnější a zároveň se chystá oživení momentálně nepotřebné tramvajové točny, kterou mají nově využívat i autobusy.
Projekt počítá i s řešením těsně přilehlých prostranství, ať už jde o zeleň či parkoviště.
„Podle zpracované studie vycházejí náklady zhruba na 300 milionů korun, přičemž město by se podílelo přibližně 70 miliony. Zbytek by se uhradil z dotace,“ řekl místostarosta Litvínova Karel Rosenbaum (ANO).
„Už proběhla technická prohlídka úseku, aby se připravily detailní podklady pro zadávací řízení na projektovou dokumentaci,“ doplnil.
Litvínov chce zásadně proměnit tramvajovou trať, potřebuje stovky milionů |
Město začalo na akci po měsících debat úzce spolupracovat s dopravním podnikem, který má nyní za úkol záměr přihlásit, aby bylo možné čerpat dotaci v rámci takzvaných Integrovaných teritoriálních investic.
Litvínov musel upustit od původního plánu zmodernizovat celou trať naráz. Druhá etapa začínající v Žižkově ulici, kde má dokonce dojít na vymístění kolejí mimo silnici, a končící u kulturního domu Citadela, přijde na řadu někdy v budoucnu.
„Tato etapa je komplikovanější například i co do majetkoprávních vztahů. S ní bychom toto dotační období prošvihli,“ dodal Rosenbaum.