Diskuze
„Pro Pražáky a Němce, nám nepomůže.“ Obce odmítají novou trať pro rychlovlaky
Děkujeme za pochopení.
R89i65c20h51a45r22d 60M47i16c75h29a21l14o44w96s16k58i
VRT je ekonomický nesmysl, něco jako ta nejčernější díra. Lobují za ni jen stavitelé a Ti, kteří se na tom budou podílet a taky šotoušové (jsem jedním z nich). V takhle malé zemi by úplně stačilo, kdyby vlaky jezdily bez aktuálních bonusů, jako například čelní srážka, vykolejení nebo alespoň špinavé záchody. Hlavní tratě snesou rychlost 200km/h a to je dostatečná rychlost na tak krátké dojezdové vzdálenosti. A jestli si někdo myslí, že by případná cena jízdenky byla přijatelná, tak se hluboce mýlí. Cena by byla obdobná jako ve Francii nebo v Německu.
M68a21r35e28k 67Š46i55m80o48n
My ale nežijeme v malé ostrovní zemi s 10 miliony obyvatel. My žijeme ve velké zemi s 500 miliony obyvatel, která se jmenuje Evropa. Jasně, nikdo nebude budovat rychlodráhu z jedné půlky Kypru na drhuhou, tam má Váš argument smysl. VRT není projekt, který by měl smysl pro ČR samotnou, ale jen pro ČR v Evropě.
J85i18ř45í 51Z82a68t49l88o25u85k40a17l
To je také jeden z důvodů, proč je třeba, aby i na vysokorychlostních tratích byly na vhodných místech stanice a propojení na už existující tratě. Aby byly přínosem i pro své okolí a neplatilo tak, že jsou jen pro Pražáky a Němce a případně pár dalších velkých měst. Tady by bylo určitě vhodné postavit stanici pod Řípem, někde poblíž Vražkova, kde se kříží lokálky na Roudnici a do dalších tří směrů. Propojení na tratě do Litoměřic a Lovosic pak může přinést výrazně rychlejší spojení i do těchto měst a jejich okolí. To už jsou tři místa poměrně blízko, kde může přinést další rozvoj a kde by nemusel být problém získat souhlas většiny lidí. Bohužel i tak budou existovat místa jako zmíněné Hrobce, kterým to opravdu asi moc nepomůže a kterým to způsobí spíše komplikace. Zastávku na hlavní trati s dobrým spojením už tam mají, zatímco na nové trati ji mít nebudou nebo bude příliš daleko. Bohužel vést na našem území tratě tak, aby byly dostatečně přímé a přitom nikomu nevadily, je prostě nemožné. Musí tak existovat postupy a je třeba zajistit potřebné zákony, aby bylo možné je postavit i přes nesouhlas některých lidí a aby tito lidé nemohli stavbu donekonečna zdržovat, pokud se prokáže, že vhodnější trasa neexistuje a pokud lidé a obce, kterým ta stavba uškodí, dostanou rozumnou kompenzaci.
M97a40r91e74k 31Š29i63m70o96n
Takové zastávky ale nemají u VRT smysl. Tyhle města mají být připojené na normální rychlíkové tratě, kde jezdí vlaky 160-200 km/h. VRT propojuje jen velkoměsta jako Drážďany, Prahu, Brno, Ostravu, Katowice, Norimberk, Bratislavu. Rozjíždět vlak na 350 a pak ho zas brzdit, aby na 100 km mohl 5x zastavit, nedává ekonomický smysl a nikdo s ním nebude jezdit. A ano, místní nebodou z VRT nic mít, ale vlak není teleport, někudy musí jet.
M56a59r69t23i70n 40H39a70v51e74l49k25a
Možná by pomohla distribuce výrob a úřadů do různých lokalit a ne vše jen centralizovat. Pak si potentáti stěžují na malou mobilitu pracovní síly.
Já nevím jak koho, ale mne kategorizace do HR (human resource) dosti uráží...
M70a35r27t81i25n 62H86a40v59e48l24k46a
Infrastruktura je jistě třeba, ALE jsem přesvědčen, že kdyby už při projektování trasy zvedli dotyční potentáti "pr*del" ze svých židlí, a šli si osobně projít terén a mluvit s lidmi, tak se kompromisní řešení nalezne. I za cenu, že by někde postavili kus zdi navíc, nebo (nejlépe) to zařízli do terénu.
Pak by se nemohlo stát, že (jako nedávno) najednou zjistí, že mají v cestě navážku starého smetiště a stavět se tam nedá ... To tam jistě nikdo nestrčil ani nos a projektovali jen z map.
Hlavní problém vidím v aroganci moci politiků a vysokých úředníků v Praze ...
M84a15r57t88i67n 70H12a11v72e10l38k57a
Pro všechny, co napadají výhrady obcí: Jsem přesvědčen, že většina nemá žádnou nemovitost, na nějž si musela našetřit a už vůbec zkušenosti s jednáním Státu s dotčenými lidmi. A mluvím z vlastní zkušenosti.
A konstatování, že "to je dobré tak pro Pražáky" je naprosto trefné. Ostatně odsud se rekrutuje i tzv.: "centrální ministerská komise" ... z jejich "pera" je i sesouvající se D8 ve Středohoří ...
R74i38c22h37a20r28d 73V20a90c91e37k
Snad by u každé dotčené vesnice mohl rychlovlak zastavovat.
M14a74r92t16i65n 76H39o47r18á45k
To je problém s demokracií. Slyšel jsem o jedné naprosto rovné silnici na Vysočině vyprávět toto:
Měla se stavět za císaře Josefa 2. A stále se všichni místní dohadovali, kudy má vést, tak se nestavělo. Přijel císař. Vyslechl argumenty, pak pravil: přineste mi pravítko. To položil na mapu, udělal čáru: Povede tudy.
A bylo. Dnes holt nemáme císaře.
P33e38t64r 82Č50a12d79a
Samozřejmě, že celých 35% populace, která žije ve třech největších městech nebude využívat VRT, pouze malá část. Je iluzí, že např. potenciální doprava mezi Ostravou a Prahou, může ospravedlnit obrovské náklady. Dopravní význam pro ČR je jednoznačně mizivý.
M72a47r52t69i96n 68H17o86r50á59k
Letiště podle vás také využijí jen lidé, co bydlí v těch městech, co letiště jsou?
J30o40s74e13f 55L92a77s52k24o74š
Tady je největší problém v tom, že každej do všeho může kecat.
M63a45r34t42i61n 30H22a51v10e56l54k68a
To myslíte třeba Stát, který si chce zabrat něčí pozemek?
I25g92o47r 52B48r66t17k15o
Kalifornia ma taku silnu ekonomiku, ze ak by bola samostatny stat tak by bola G8. Pred 120 rokmi to tak nevyzeralo. A co pomohlo? Vybudovanie zeleznice z Newyorku do SanFranciska. Ked zlatokopovia odisli z San Franciska, islo vsdetko dole, kriza v 30tych rokoch vsetko prehlbila. Avsak zeleznica pomohla sa z toho dostat, rozrastli sa svetove univerzity ako Stanford, Berkley.... . To ze firmy ako Oracle, Microsoft a Google vznikli prave tam nie je nahoda. Ak sa spoji Praha a Drazdany, moze vzniknut podobny efekt.
V84i29l25é26m 18B16a43r41á77k
I vynález aluminia posunul lidstvo. Že by železnice změnila něco na mentalitě Čechů?
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Rasový motiv, řekl žalobce o bitce v Dubí. Čtyřem obžalovaným navrhl vězení
U teplického okresního soudu zazněly závěrečné řeči v případu napadení mladého muže na koupališti v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení
Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...
Žena neuhlídala dvě děti, obě se utopily. Se žalobcem se dohodla na podmínce
S podmíněným trestem odešla od soudu žena, která loni v létě neuhlídala na koupališti v Klučku u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Lidé vyhráli. Lithium se patrně bude zpracovávat na Chomutovsku, ne u Teplic
Lidé, kteří protestovali proti zpracování lithia v lokalitě Újezdeček u Košťan na Teplicku,...
Žena neuhlídala dvě děti, obě se utopily. Se žalobcem se dohodla na podmínce
S podmíněným trestem odešla od soudu žena, která loni v létě neuhlídala na koupališti v Klučku u...
V Litoměřicích otevřeli novou ambulanci dětské psychiatrie a adiktologie
Společnost Krajská zdravotní otevřela v litoměřické nemocnici ambulanci dětské a dorostové...
Nejen politika, Růžička už zase i trénuje. Angažoval ho druholigový Most
Trenér hokejových mistrů světa Vladimír Růžička si ve svém rodném kraji vyzkouší střídačku dalšího...
Sladká pomsta. Ústí svléklo Pardubice do naha a podruhé slaví semifinále
Natřískaná hala burácela a slavila, domácí hrdinové si pořizovali tradiční, tentokrát hodně...
Pronájem bytu 4+1 Chomutov - ul. Borová
Borová, Chomutov
15 600 Kč/měsíc