Diskuze

„Pro Pražáky a Němce, nám nepomůže.“ Obce odmítají novou trať pro rychlovlaky

Starostům z Litoměřicka se nelíbí ani jedna ze tří variant trasy vysokorychlostních vlaků z Prahy do Drážďan, která by měla směrem na Litoměřice procházet Českým středohořím. Připravili již petici a kvůli stavbě vytvořili spolek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

VRT je ekonomický nesmysl, něco jako ta nejčernější díra. Lobují za ni jen stavitelé a Ti, kteří se na tom budou podílet a taky šotoušové (jsem jedním z nich). V takhle malé zemi by úplně stačilo, kdyby vlaky jezdily bez aktuálních bonusů, jako například čelní srážka, vykolejení nebo alespoň špinavé záchody. Hlavní tratě snesou rychlost 200km/h a to je dostatečná rychlost na tak krátké dojezdové vzdálenosti. A jestli si někdo myslí, že by případná cena jízdenky byla přijatelná, tak se hluboce mýlí. Cena by byla obdobná jako ve Francii nebo v Německu.

0 1
možnosti

M22a57r14e76k 77Š96i27m20o95n

17. 8. 2020 11:35

My ale nežijeme v malé ostrovní zemi s 10 miliony obyvatel. My žijeme ve velké zemi s 500 miliony obyvatel, která se jmenuje Evropa. Jasně, nikdo nebude budovat rychlodráhu z jedné půlky Kypru na drhuhou, tam má Váš argument smysl. VRT není projekt, který by měl smysl pro ČR samotnou, ale jen pro ČR v Evropě.

0 0
možnosti

To je také jeden z důvodů, proč je třeba, aby i na vysokorychlostních tratích byly na vhodných místech stanice a propojení na už existující tratě. Aby byly přínosem i pro své okolí a neplatilo tak, že jsou jen pro Pražáky a Němce a případně pár dalších velkých měst. Tady by bylo určitě vhodné postavit stanici pod Řípem, někde poblíž Vražkova, kde se kříží lokálky na Roudnici a do dalších tří směrů. Propojení na tratě do Litoměřic a Lovosic pak může přinést výrazně rychlejší spojení i do těchto měst a jejich okolí. To už jsou tři místa poměrně blízko, kde může přinést další rozvoj a kde by nemusel být problém získat souhlas většiny lidí. Bohužel i tak budou existovat místa jako zmíněné Hrobce, kterým to opravdu asi moc nepomůže a kterým to způsobí spíše komplikace. Zastávku na hlavní trati s dobrým spojením už tam mají, zatímco na nové trati ji mít nebudou nebo bude příliš daleko. Bohužel vést na našem území tratě tak, aby byly dostatečně přímé a přitom nikomu nevadily, je prostě nemožné. Musí tak existovat postupy a je třeba zajistit potřebné zákony, aby bylo možné je postavit i přes nesouhlas některých lidí a aby tito lidé nemohli stavbu donekonečna zdržovat, pokud se prokáže, že vhodnější trasa neexistuje a pokud lidé a obce, kterým ta stavba uškodí, dostanou rozumnou kompenzaci.

0 1
možnosti

M13a10r95e48k 60Š49i32m20o26n

17. 8. 2020 11:41

Takové zastávky ale nemají u VRT smysl. Tyhle města mají být připojené na normální rychlíkové tratě, kde jezdí vlaky 160-200 km/h. VRT propojuje jen velkoměsta jako Drážďany, Prahu, Brno, Ostravu, Katowice, Norimberk, Bratislavu. Rozjíždět vlak na 350 a pak ho zas brzdit, aby na 100 km mohl 5x zastavit, nedává ekonomický smysl a nikdo s ním nebude jezdit. A ano, místní nebodou z VRT nic mít, ale vlak není teleport, někudy musí jet.

0 0
možnosti

Možná by pomohla distribuce výrob a úřadů do různých lokalit a ne vše jen centralizovat. Pak si potentáti stěžují na malou mobilitu pracovní síly.

Já nevím jak koho, ale mne kategorizace do HR (human resource) dosti uráží...

0 0
možnosti

Infrastruktura je jistě třeba, ALE jsem přesvědčen, že kdyby už při projektování trasy zvedli dotyční potentáti "pr*del" ze svých židlí, a šli si osobně projít terén a mluvit s lidmi, tak se kompromisní řešení nalezne. I za cenu, že by někde postavili kus zdi navíc, nebo (nejlépe) to zařízli do terénu.

Pak by se nemohlo stát, že (jako nedávno) najednou zjistí, že mají v cestě navážku starého smetiště a stavět se tam nedá ... To tam jistě nikdo nestrčil ani nos a projektovali jen z map.

Hlavní problém vidím v aroganci moci politiků a vysokých úředníků v Praze ...

1 1
možnosti

Pro všechny, co napadají výhrady obcí: Jsem přesvědčen, že většina nemá žádnou nemovitost, na nějž si musela našetřit a už vůbec zkušenosti s jednáním Státu s dotčenými lidmi. A mluvím z vlastní zkušenosti.

A konstatování, že "to je dobré tak pro Pražáky" je naprosto trefné. Ostatně odsud se rekrutuje i tzv.: "centrální ministerská komise" ... z jejich "pera" je i sesouvající se D8 ve Středohoří ...

2 0
možnosti

Snad by u každé dotčené vesnice mohl rychlovlak zastavovat.:-)

1 0
možnosti

To je problém s demokracií. Slyšel jsem o jedné naprosto rovné silnici na Vysočině vyprávět toto:

Měla se stavět za císaře Josefa 2. A stále se všichni místní dohadovali, kudy má vést, tak se nestavělo. Přijel císař. Vyslechl argumenty, pak pravil: přineste mi pravítko. To položil na mapu, udělal čáru: Povede tudy.

A bylo. Dnes holt nemáme císaře.

2 3
možnosti

P23e71t61r 14Č72a88d39a

11. 8. 2020 13:34

Samozřejmě, že celých 35% populace, která žije ve třech největších městech nebude využívat VRT, pouze malá část. Je iluzí, že např. potenciální doprava mezi Ostravou a Prahou, může ospravedlnit obrovské náklady. Dopravní význam pro ČR je jednoznačně mizivý.

2 5
možnosti

Letiště podle vás také využijí jen lidé, co bydlí v těch městech, co letiště jsou?

3 1
možnosti

Tady je největší problém v tom, že každej do všeho může kecat.

6 0
možnosti

To myslíte třeba Stát, který si chce zabrat něčí pozemek?

0 0
možnosti

I13g53o84r 39B14r57t78k20o

11. 8. 2020 12:37

Kalifornia ma taku silnu ekonomiku, ze ak by bola samostatny stat tak by bola G8. Pred 120 rokmi to tak nevyzeralo. A co pomohlo? Vybudovanie zeleznice z Newyorku do SanFranciska. Ked zlatokopovia odisli z San Franciska, islo vsdetko dole, kriza v 30tych rokoch vsetko prehlbila. Avsak zeleznica pomohla sa z toho dostat, rozrastli sa svetove univerzity ako Stanford, Berkley.... . To ze firmy ako Oracle, Microsoft a Google vznikli prave tam nie je nahoda. Ak sa spoji Praha a Drazdany, moze vzniknut podobny efekt.

1 0
možnosti

I vynález aluminia posunul lidstvo. Že by železnice změnila něco na mentalitě Čechů?

0 0
možnosti