„Protihlukové stěny, v tomto případě odborně ‚nízké protihlukové clony‘, budou vyrobeny z hliníkových slitin a výztuh s recyklovanou umělohmotnou pěnou směrem k trati. Od trati bude clona jednostranně sklopná. Výška základní části bude vysoká bezmála jeden metr s obloukem nad kolejí. Sklopná část clony bude vysoká jeden metr a patnáct centimetrů. Na mostě budou parametry mírně odlišné, půjde totiž o plexisklo pevné konstrukce s výškou jeden a půl metru nad kolejí,“ říká Jan Nevola, mluvčí Správy železnic, která je investorem stavby.
Protihluková clona bude dlouhá téměř 500 metrů a bude instalována na straně směrem k městu. Na straně směrem k řece Labe žádná nebude.
Správa železnic počítá s tím, že práce na trati vytížené zejména nákladní dopravou provoz nijak výrazně neomezí.
„Před začátkem samotné rekonstrukce jsme udělali úpravu trakčního vedení, aby mohl provoz probíhat po jedné traťové koleji a abychom zároveň mohli pracovat. Nyní se tedy jezdí po jedné koleji ze dvou a zatím jsme neevidovali žádné zásadní problémy,“ podotýká Nevola.
Ani cestujících by se podle Správy železnic výluky neměly nijak zásadně dotknout. Provoz na trati bude zastaven pouze v nočních hodinách.
„V současné době probíhá výstavba kabelovodů, opěrných zdí a obnovou prošel most a propustky. Práce probíhají také na železničním svršku a spodku,“ popisuje Nevola. Rekonstrukce trati bude zahrnovat také obnovu stávající opěrné zdi po obou stranách kolejí a výměnu trakčních stožárů.
Předpokládané celkové investiční náklady akce podle Správy železnic dosahují 157 milionů korun a provádí je společnost Berger Bohemia. „Zatím jde vše podle plánu. Hotovo bychom chtěli mít v polovině příštího roku,“ dodává Nevola.