Středa 3. června 2020, svátek má Tamara
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 3. června 2020 Tamara

Diskuse k článku

Vlaky se na Kozí dráhu jen tak nevrátí. Správa železnic opravy nechystá

Šance, že by se na chátrající trať číslo 132 mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vrátily vlaky, jak to plánuje soukromý dopravce KTP Rail, je velmi malá. I když mu dal Drážní úřad za pravdu, že Správa železnic je povinná mu provoz na trati umožnit, ta se zatím k žádným opravám a zprovoznění nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63á46c90l11a69v 43S21v13o98b84o16d14a 5836708549

Kdyby o Kozinu měla zájem nějaká solventnější firma,tak,by to mohla os SŽ,odkoupit,opravit a provozovat vlaky.Tak,jak to udělala AŽD Praha,když koupila Švestkovou dráhu,opravila a dnes je to nejmodernější regionální trať v Evropě.

0/0
24.3.2020 23:45

J80i65ř38í 66E20r84b84e62n 1493734976307

„V úseku Telnice–Oldřichov je pouze likvidována náletová vegetace pro průjezd speciálních hnacích vozidel tak, aby bylo možno aplikovat strojní chemický postřik proti plevelům a těleso dráhy lépe konzervovat a kontrolovat. Vzhledem k četným závadám a částečně zcizenému materiálu nelze v žádném případě hovořit o zprovoznění trati pro běžný provoz,“ sdělila Friebová.

Lidsky řečeno: "Prořezáváme křoví, abychom tam vůbec mohli projet s našimi pracovními vozidly, protože jsme na to deset let kašlali."

+6/0
22.3.2020 8:40

E21r29i73k 68L33e39v66i89n28s55k39ý 8231354753695

Takhle to vypadá, když je někdo v podnikání závislý na státním molochu. Kdyby ta trať SŽDC skutečně patřila, tak nabídne takovou smlouvu na pronájem a údržbu, aby na tom neprodělala a provozivatel vlaků si spočítá, jestli do toho půjde, aby na tom také neprodělal. Bylo by to jasně vyčíslené a nedělala by se z toho politika.

+3/0
22.3.2020 8:09
Foto

R94o55b32e26r28t 41H74o55m68o48l36k38a 2600782832501

SŽDC už neexistuje. Od 1.1. přejmenováno. Jen pro info.

0/0
22.3.2020 9:14
Foto

L37u71k23a98s 82V34y26s82o73u26d79i35l 3345352251402

0/0
22.3.2020 10:19

H43o25n88z17a 27K57a79r88á45s73e15k 1295961102158

A vyjádření od mluvčí SŽDC má hned dvě zajímavosti: zmiňuje jen úsek Telnice - Oldřichov, na jehož údržbu SŽDC kašle už skoro 10 let (takže úsek je zarostlý a dávno nesjízdný), zato mluvčí nezmínila úsek Děčín - Telnice, který je mimo provoz "jen" 4 roky a nijak zarostlý či evidentně nesjízdný není.

Perličkou je její výraz "zcizení" co do chybějících úseků kolejí mezi Telnicí a Oldřichovem, kdy ve skutečnosti jistě myslela odcizení ("zcizení" je z právního hlediska něco úplně jiného).

+7/0
22.3.2020 7:59

J21a43n 15L12u50t22i75c 6865702382495

Ta trať má být dávno zrušená,aby nějaké obskurní spolky nesosaly státní peníze. Jezdil jsem Kozí dráhou před zrušením-bylo nás maximálně 5 a já jediný platil,zbytek byli ajznboni..Tady by to byla dobrá cyklostezka,když padla přípojka na dálnici..

+2/−10
22.3.2020 7:58

J51i11ř60í 48E30r42b33e94n 1943454886767

Vy taky patříte k těm technickým Neználkům, kteří by dokázali do centra města přivést dálniční přivaděč po tři metry širokém náspu? 8-o;-D

+3/−1
22.3.2020 8:46

J79a90n 33L63u18t29i96c 6855732202685

Neumíte číst,hlupáku? Ta cyklostezka by tady byla výborná-Děčín Teplice Oldřichov a dál..

Ta dálnice byla myšlená jako jednosměrná po březích Jílováku..

0/−3
22.3.2020 11:01

M91i29l33a73n 28K66r38c28i77l 1768153773

Hezké oslovení ,zřejmé podle sebe soudíte druhé!

+1/0
22.3.2020 13:31

J38i96ř53í 71E94r12b14e69n 1313664806317

Jednosměrná dálnice? 8-o

A pak kdo je tady hlupákem... ;-D

0/0
23.3.2020 17:49

H59o87n22z77a 50K41a63r76á90s90e56k 1115191592758

SŽDC není vlastníkem trati (viz údaj v článku). Tím je český stát. SŽDC je jen správcem té trati.

+1/0
22.3.2020 7:56

J38i17ř69í 97E55r73b23e94n 1663644576117

A abychom byli ještě přesnější, tak SŽDC přestala existovat 31. 12. 2019. :-)

0/0
22.3.2020 8:44

H83o69n50z47a 35K47a11r24á39s53e59k 1775461232388

- Zkratka "SŽDC" je nadále používána např. na názvu webových stránek či coby e-mailová doména.

- Ke změně názvu nedošlo k 31. 12. 2019, ale až o cca 2 týdny později.

- Sama SŽDC si nepřeje zkracování nového názvu, takže pokud bych neměl vypisovat vždy celé "Správa železnic", tak za logickou zkratku považuji tu, která je dosud použita mj. v tom názvu webových stránek.

+1/0
22.3.2020 10:12

P86e46t49r 51B61e45z35s74t61a61r67o34s57t45i 4926550232920

Jen to co by stála oprava kvůli třem vlakům o letním vikendu by stačilo na slušný autobusový provoz na mnoho let. Nemá cenu opravovat koleje odnikud nikam v místech, kde i ten autobus bude obsazený maximálně z poloviny. Zde se SZDC opravdu chová jako správný hospodář a dopravce si může najít milión jiných lokálek, kde může přes víkend jezdit. Třeba Žacleř nebo Kopidlno...

+3/−8
22.3.2020 7:30

P39e79t17r 49K53u31b63i18š45t45a 7849578915611

Ale však vlaky tam byly poměrně využívány, než začala likvidace trati seškrtáním jízdního řádu. A že to bude stát peníze? No bude, protože na to přes 10 let Správa železnic kašlala, tak teď to bude stát o to víc.

A co je hlavní - celá ta oblast je nyní zapsaná do seznamu UNESCO, a kde je UNESCO, tam jezdí davy turistů. Tedy obnovit tuto lokálku je maximálně žádoucí.

+4/−1
22.3.2020 7:45

M41i44l36a57n 26K22r94c65i57l 1938873853

Ono by někdy stačilo podívat za hranice, jak se někde starají o dědictví našich dědů a pradědů,taková Žitavská uzkokolejka,radost pohledět,trať byla i u nás,tady se rychle vytrhaly koleje,protože se začalo uvažovat o obnově tratě,není to vždy jen o penězích!

+3/−1
22.3.2020 7:55
Foto

P66a22v52e77l 46B96r45u83s 8160436317466

likvidace tradic, to je v česku folklor. z rozpoču ale čd a sz čerpají co to jde.

+7/0
22.3.2020 7:15

M28i86l53a98n 88K89r14c68i15l 1928223193

Zničit,zrušit,zachovat jen to nejnutnější,tak se chová Správa železnic,výsměch svému názvu!

+1/0
22.3.2020 7:27

K44a39r10e97l 73N31a22s60t67o63u50p64i66l 3980861210181

ona společnost může tu trať odkoupit a udržovat na vlastní náklady... jistě by to si uměla snadno spočítat, kolik by jí ta údržba stála oproti ušetřeným poplatkům na dopravní cestu

+4/−1
22.3.2020 7:31

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

Najdete na iDNES.cz