„Máme zde tři léčivé prameny a naší snahou je postavit na nich kulturu lázeňství. Kromě toho tu je nádherná příroda nebo zámek. Rádi bychom, aby nová forma komunikace podpořila v obyvatelích pocit hrdosti a jasně promlouvala i k návštěvníkům,“ uvedl starosta města Štefan Drozd (Máme rádi Klášterec – STAN).
Klášterec ve spolupráci s organizací Czechdesign vypsal před několika měsíci designérskou soutěž, do které cíleně oslovil pět soutěžících.
Jejich úkolem bylo vystihnout charakter města a propsat jej do vizuální identity, která sjednocuje aktivity Klášterce a jeho příspěvkových organizací a je nadčasová a přehledná. Porota následně vybrala návrh studia Colmo, zaujal ji mimo jiné i výrazný prvek v podobě vlnek.
„Nová značka města reflektuje jeho zásadní atributy. Těmi jsou tři léčebné prameny, tvarosloví známých výrobků porcelánky Thun, meandry řeky Ohře či okolní kopce Doupovských a Krušných hor. Zároveň naznačuje budoucí vývoj města, který směřuje k uvolněné lázeňské destinaci s aktivním odpočinkem,“ popsal Miroslav Roubíček ze studia Colmo.
Pro kláštereckou identitu designéři navrhli také písmo na míru nazvané Kyselka. Autoři si pohráli i se slovy. Spojení „Klášterec nad Kadaní“ má být přátelským „rýpnutím“ do sousedního města.
Nová vizuální identita bude doplňovat veškerou komunikaci města k jeho obyvatelům i návštěvníkům. V novém designu budou také propagační předměty či plakáty na kulturní akce.
Město Most představilo novou vizuální identitu na podzim 2022:
11. listopadu 2022 |