Stříbrný šíp
V roce 1937 byl u ČKD objednán prototyp nového reprezentativního rychlého motoráku, který by nezůstal nic dlužen Slovenské strele. Po estetické stránce se jí minimálně vyrovnal, v technice vznikl drobný zádrhel.
Vůz měl mít maximální rychlost 130 km/h, ale při zkušební jízdě 11. února 1939, kdy se rozjel až na 126 km/h, byla odhalena špatná účinnost brzd. A tak byla snížena povolená maximální rychlost na 90 km/h. Proto také dostal finální označení řady M260.0 (při dodržení původního limitu 130 km/h by musel nést označení řady M290.1, kde se druhá číslice odvozuje právě od maximální povolené rychlosti; za tečkou by pak musel mít jedničku, aby se odlišilo označení řady od Slovenské strely M290.0).
Slavnostní představení vozu M260.0, který dostal populární jméno Stříbrný šíp, se konalo 14. března 1939. O den později přišla německá okupace torza republiky.