Na Dakar se Ouředníček chystá s novou „hračkou“ v podobě speciálu Hilux GR nejvyšší automobilové kategorie T1+ od Toyoty. S továrním vozem vyhlíží co nejobtížnější etapy.
„Čím byl Dakar těžší, tím víc se nám dařilo. Asi nejsme nejrychlejší, co se týká takových těch profilových vypalovaček na plný kotel, ale tam, kde nehraje roli jen výkon a bezhlavá jízda, se nám daří,“ hlásí 54letý pilot týmu Toyota Gazoo Racing Czech.
Baví dakarského řidiče jezdit i po okreskách v civilním autě?
V podstatě jo. Občas to jde využít i jako drobný trénink. Mám automatickou převodovku, a tak čas od času zkouším brzdit levačkou, když potřebuji spěchat, protože tím se dá tempo i na okreskách dobře zvýšit. Je to takový malý návod pro automobilové nadšence, brzdění levačkou totiž umožňuje úplně jiný průjezd zatáčkou.
Takže trénujete celoročně?
Dá se to tak nazvat. Ten zvyk na levačku na brzdě potřebuje čas. Zkuste si sami v automatech zabrzdit plynule levačkou.
Dokážou nás ochránit v bivaku, ale v poušti na nás v každém okamžiku prostě nedosáhnou. Nebojím se, že by na nás začali střílet, ale jsme asi atraktivní zajatci.