Český jezdec se však touto rivalitou nijak zvlášť nezaobírá. "Se škodovkami nesoupeřím a neberu to tak, že je musím za každou cenu porazit. Soupeřem je pro mě každý," řekl Kresta.
O náboj jeho soubojů s vozy českého týmu se před začátkem sezony postaral Armin Schwarz. Německá jednička Škody prohlásila, že Krestovo angažování byl omyl Fordu, neboť český jezdec není schopen zajet v MS slušný výsledek.
Rodák z Trnavy na Zlínsku jeho slova zatím nepotvrzuje a v úvodních dvou kláních šampionátu porazil všechny piloty mladoboleslavské stáje.
"Žádné zadostiučinění to pro mě není. Se Schwarzem jsem se normálně pozdravil, když jsme se potkali," tvrdil Kresta, jenž ale podobné výroky považuje za neprofesionální.
"Když o mě někdo něco říká, tak ať si to říká. Je to jeho názor. Kritizovat ale
tahle někoho v médiích je lehké," uvedl osmadvacetiletý pilot. Schwarze napodobit nehodlá dát.
"Nikdy jsem to nedělal a dělat nebudu. Kdokoliv, kdo je v mistrovství světa, musel ujít těžkou cestu a vím, jak je to náročné. Proto bych nikoho nerad hanil," vysvětlil Kresta.
Hlavním měřítkem výkonu je pro něj týmový kolega Toni Gardemeister. "Například Švédsko bylo pro něj jednou z nejlepších soutěžích, kde se mohl předvést. Navíc má odjeto v mistrovství spoustu rallye," řekl.
Dvojnásobný český šampion si užívá pohodovou a přátelskou atmosféru, která panuje v servisech MS. "Je to jiné než doma. Tady se baví každý s každým. V servisu je to v pohodě, soupeří se na trati," pochvaloval si vítěz dvou rychlostních zkoušek na světových podnicích.
Důvodem rozdílného klimatu je podle něj vyšší profesionalita. "Ve světě jsou jezdci více nad věcí, na nic si nehrají. Soupeření tady je trochu jiné. Doma se všichni chtějí někam dostat, zatímco ve světě už tam jsou," řekl Kresta.
Nejlépe se prý komunikuje se Seveřany. "U nich je to dané mentalitou. Neřeší žádné žabomyší války. Tady jeden popichuje druhého, každý chce uspět," uvedl.
Česká soutěžní jednička má za sebou zatím dvě klání MS. V Monte Carlu i ve Švédsku skončil Kresta osmý a získal vždy bod do individuálního hodnocení mistrovství.
"Se vstupem do sezony jsem naprosto spokojen. Dva body jsou sice relativně málo, ale na druhou stranu jsem vždy dojel a bodoval," zhodnotil Kresta.
I s odstupem několika týdnů jej mrzí vystoupení v Monte Carlu, kde jej zbytečné chyby připravily o lepší výsledek. "Mohli jsme být čtvrtí. Na druhou stranu bod mezi tolika specialisty ve Švédsku je úspěch," konstatoval.
Postupně si zvyká na nový vůz. Nejnovější specifikace focusu WRC se ovládá a funguje lépe než všechny vozy, se kterými v minulosti startoval. "Už je to lepší, ale rezervy jsou vždy. I proti jsme nebyli nasazeni ve Švédsku do hodnocení značek, abych měl volné ruce. To samé nás čeká na prvním šotolinovém závodě v
Mexiku," řekl Kresta, jenž opět pojede jako týmový trojka.
Podle technických dat se zlepšuje, alespoň co se využívání auta týká. "Ve Švédsku jsem jej využíval stejně jako třetí den v Monte Carlu. Je to ale i o jízdním stylu. Každý jezdec se musí přiblížit autu a ono jemu. Krůček do sta procent tam určitě je," uvedl Kresta, který se již těší na závody, které z minulosti dobře zná.
"Já se ale těším na každý závod a je jedno, jestli je znám nebo ne. Na to nikdo ve světě nebere ohled. Člověk musí jet rychle i tam, kde to nezná," prohlásil. V Německu, Řecku, na Kypru, ve Španělsku či v Británii se ale pokusí využít získané znalosti z minulých let. "Byl jsem tam a tamní tratě mi sedí. Tyto znalosti potřebujeme využít," dodal Kresta.