Malchárek, který se učil jezdit před patnácti lety v okruhové závodnické škole v Mostě a jako první auto měl Škodu 130 R, servisovanou týmem Antonína Charouze, zřejmě udělal ojedinělý reklamní tah před podzimními volbami na Slovensku.
Současný závodník okruhové série Porsche Cup si přes Čechošvýcara Martina Reisse domluvil práci pro Minardi - nejslabší tým formule 1, který nedávno vyhlásil, že kvůli chybějícím penězům asi nepřežije léto.
Zatímco Malchárek pro slovenský deník Šport tvrdil, že týmu nic neplatí a dostává od něj jen diety, boss Minardi pro agenturu Reuters vyjevil opak. „Minardi nedělá nic převratného, když nechá řídit auto člověka, který přinese peníze. Jde výlučně o testy aerodynamiky,“ řekl Paul Stoddart.
Podle zasvěcených zaplatil Malchárek asi sto tisíc dolarů za to, že se sveze po rovině tam a zpět - taková je podstata aerodynamických testů. Jeden test už absolvoval minulý týden v Itálii, další ho prý čeká ještě tento měsíc.
„Dejte mi sto tisíc dolarů a já vám seženu stejné místo,“ nabídl včera v reakci na Malchárka manažer Antonín Charouz, v jehož okruhovém týmu Slovák ještě loni jezdil s vozem Porsche. Při vytrvalostním závodě v Brně se o auto dělil právě s Engem. „Minardi je finančně v háji a Malchárek je jen průměrný jezdec, který si takhle dělá geniální reklamu. To už by mohl rovnou říct Václav Klaus, že je jezdcem McLarenu, když se jednou svezl v jeho dvousedadlové formuli,“ prohlásil Charouz.
„Věřím, že se mi časem splní i můj sen o startu ve Velké ceně,“ živí slovenské naděje Malchárek, jehož si prý tým Minardi vybral k popojíždění proto, že se postavou o výšce 189 centimetrů podobá týmovému jezdci Australanu Webberovi.
Minulý týden se Malchárek dostal do motoristických zpráv slovenských médií ještě jednou. To když se v Bratislavě při odbočování srazil s tramvají a jeho vůz utrpěl půlmilionovou škodu. Na spřátelené Markíze komentuje Malchárek přenosy formule 1, stačí předsedat parlamentnímu výboru pro sport i podnikat.
Provozuje čerpací stanice, autoprodej, autoservis i autoškolu. „Svým firmám se aktivně nevěnuji, ty řídí můj otec. Mou prioritou je parlament a motorsport,“ uvedl Malchárek při debatě na slovenském internetu. A jaké že bylo svezení s formulí 1? „Jednou mi ovládání vysvětlil Alex Yoong, druhý pilot Minardiho, jednou inženýři týmu a bylo to,“ řekl Malchárek pro Šport. „Nepředpokládali, že bych měl potíže. A ani jsem neměl.“