Co takhle začít odzadu? V kalendáři svítí datum 16. února a dopoledne se na sociálních sítích objeví fotka fanouška Red Bullu s Maxem Verstappenem. Odchytil ho v továrně týmu v anglickém Milton Keynes.
V té samé továrně, kde jsme o den dříve spolu s kolegou z Aktuálně.cz a slovenským komentátorem Števem Eiselem stáli. Na Maxe jsme nenarazili, jaká škoda.
„On i Checo (Sergio Pérez) sem jezdí tak na dvacet dní za rok. Obejdou pracovníky, vyfotí se s fanoušky, kteří tady zrovna jsou, a pak většinu času tráví na simulátoru,“ řekla nám průvodkyně Kate. Nás o 24 hodin minuli, bohužel.
Bylo by vlastně osvěžující zažít dvojnásobného šampiona jinak než na tiskových konferencích před závody nebo po nich. Uvolněného, bez závodního stresu, usměvavého.
Takhle nám řekl aspoň pár vět v předtočeném videu. „Vítejte v naší továrně. Pracuje se tady skutečně 24/7, protože formule nikdy nespí. Ve všech budovách se vyrobí víc než 30 tisíc dílů, které postupně během roku propojíme, a doufáme, že z toho bude nejrychlejší vůz na startu. To je formule 1,“ prozradil nizozemský šampion.
Lepší než nic. A ten zážitek vidět, jak se mu staví formule, to stejně nezkazilo.
Věděli jste třeba, že na každý závod mají vozy Red Bullu trochu jinou barvu? Nebo že se nejprve vytisknou v 3D tiskárně v 60procentní velikosti? Nebo že je v továrně i místnost, jakou mají v americké NASA? Ne? Tak vítejte.
Vítejte na místě, které plní sny. Pojďte se podívat za oponu extrémně tajemného světa.
Každý z dílů, který se během závodního víkendu objeví na autě pilota, musel odolat tlakům, zvratům i silám, které na něj tahle strašidelná pec vyvíjí. Dokáže vyvinout víc než 600 tun vnitřního tlaku.