Po pár Velkých cenách, kdy se ztěžka drápal na body a kdy byl jen stínem závodníka, který začátkem sezony vyhrál dva závody, se na Autódromo Hermanos Rodríguez zdálo, že Sergio Pérez je zpět. Mexický závodník uspěl v trénincích a v kvalifikaci vybojoval nadějnou pátou pozici.
Velkou cenu Mexika vyhrál Max Verstappen a stanovil šestnáctým triumfem v sezoně nový rekord. Zároveň 51. výhrou v kariéře vyrovnal maximum legendárního Francouze Alaina Prosta. |
A ve chvíli, kdy zhasla červená světla, bylo ještě líp. Třiatřicetiletý rodák z Guadalajary měl úžasný odpich, proletěl kolem svých soupeřů a v první šikaně se vnějškem tlačil do vedení. Začal zatáčet na úrovni vítěze kvalifikace Charlese Leclerca. Jenže svou snahu přehnal.
„Start jsem měl úžasný, ale nečekal jsem, že Charles bude brzdit tak pozdě. Myslel jsem, že ho objedu vnějškem, na té straně jsem mohl brzdit později než ostatní,“ popisoval Pérez.
Zabrzdil opravdu později a strhl volant doprava. Bohužel pro něj Charles Leclerc stále byl vedle něj. Najel si na ferrari jako na skokánek, náraz jeho auto odmrštil do vzduchu a se zádí půl metru nad vozovkou mířil do únikové zóny.
„Neměl jsem kam uhnout,“ hájil se později Charles Leclerc, který jako zázrakem mohl v závodě pokračovat, i s lehce poškozeným předním křídlem. „Nevím, co tam vymýšlel, ale já jel svou stopu a nemohl jsem to kolizi nijak ovlivnit. Byl jsem v kleštích mezi dvěma red bully.“
„Když se na to dívám zpětně, měl jsem zabrzdit dřív. Moc jsem riskoval,“ přiznal Pérez. „Ale jednoduše jsem myslel jen na vítězství. Na stupních vítězů jsem tady byl dva roky za sebou. A tentokrát, kdyby to vyšlo, vyjížděl bych z úvodní zatáčky na prvním místě.“
Jenže to nevyšlo. S těžce poškozenou bočnicí sice dokroužil do boxů, tam ale musel vystoupit z vozu a smířit se s tím, že v domácím závodě tentokrát neboduje. Musel se smířit i s tím, že zklamal tisíce fanoušků, kteří dorazili na okruh jen kvůli němu. Otcové, celé rodiny. Kamery zabíraly tváře malých diváků, po kterých tekly slzy jako hrachy. Další fanoušci si svou frustraci dokonci vybili tím, že napadli příznivce dalších týmů.
Zejména kvůli Pérezovi si letošní závod v Mexico City připsal rekordní návštěvnost - v den závodu pořadatelé napočítali 152 668 platících fanoušků, celkově za víkend navštívilo okruh 400 639 lidí. „I kvůli nim mě to hrozně mrzí. Dlouho jsem nebyl tak zklamaný,“ přiznával Pérez.
„Hodně to bolí, ale kdybych to nezkusil, dojel zase „jen“ na stupních vítězů, s vědomím, že jsem mohl vyhrát závod, možná bych byl smutný stejně. Chtěl jsem lidem dát vítězství.“
Možná by s třetím místem byl Pérez stejně nespokojený, ale spokojenější by určitě bylo vedení stáje Red Bull. Kontrakt s mexickým závodníkem platí do konce příštího roku, ale vážně ho tým po všech jeho eskapádách dodrží? Mexiko jen navazuje na řadu předchozích závodů, kdy Pérez kombinoval pomalou jízdu s podivnými chybami, nehodami a nesmyslnými eskapádami. S formulí, která v rukou Maxe Verstappena získá mistrovský titul s pravděpodobně rekordním náskokem před všemi soupeři, historicky největším odstupem, je to hodně na pováženou.
Ačkoliv vedení mistrovské stáje zatím zůstává v klidu, bude překvapením, pokud Pérez bude řídit jejich auto i v příští sezoně. Právě v Mexiku se objevil jezdec, který by ho hravě dokázal nahradit. V B-týmu Red Bullu se po zranění vrací veterán Daniel Ricciardo a skvělým výkonem si dojel pro sedmé místo a nejlepší výsledek AlphaTauri v sezoně. Zrodila se ideální „dvojka“ pro Maxe Verstappena?