Diskuse k článku

Dnes Pražany dusí doprava, před revolucí to byla topeniště

V Praze se v roce 1989 protestovalo také za lepší životní prostředí a vznikala řada ekologických hnutí. Stav životního prostředí v Československu byl podle tehdejšího ministra katastrofální. Dobře na tom nebyla ani metropole, kterou dusily dlouhodobé inverze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a24r34e20l 89D62o34n63á18t 4162623493661

Pražáci - každejch 10min. vám jezdí městská doprava . Dobře vám tak -udustese.

0/0
25.4.2019 17:12

D11a19n77i71e17l 52N30o38s91k89a 9360208805886

Aby nedusila, když je na každým rohu semafor, dokonale staktovaný s tím, co je o 70 m dřív...

0/−1
8.4.2019 6:22

J21i26n37d65ř15i92c27h 76Š16k28o54p56e23k 4345391930135

Ubyl oxid siřčitý a emise z kotlů, přibyly emise z dopravy, odpady a mikroplasty ve vodě

0/0
7.4.2019 23:00

J67a60n 96P98o75k51o50r17n84ý 1933469500333

Ano, vždy se najde nějaká hůl, nebo hokejka.;-€

0/0
7.4.2019 19:13

P96e10t18r 73B23a46č79a49v56č55í49k 3343128581269

Božínku! Jak jsme to mohli přežít?

+3/−1
7.4.2019 17:23
Foto

T59o39m95á98š 96A85n68d59e83r88l44e 2732861584307

Vůbec bych se nedivil, kdyby se ukázalo, že je teď v Praze nejlepší vzduch za posledních pár stovek let... Před plynofikací to muselo být peklo.

+3/0
7.4.2019 17:14

J98a80r35o81m30í54r 47K48r21á91l 4240639214149

Bylo. A to Praha na tom nebyla zdaleka nejhůř. V Ústí n.L. vydrželo umyté okno den, nebo dva, v okolí Vamberka zas padal popílek z Chvaletic, atd.

+1/−1
7.4.2019 17:44

J56a74n 73V91á33c56l54a96v47í53k 3462376491349

Nevýhoda NOx je, že na rozdíl od třeba popílku nejsou tak vidět.

0/0
7.4.2019 17:48

J83a77r71o92m90í35r 55K67r97á29l 4380719224899

Plus to, že ta nová "ekologická" auta ho vytvoří podstatně víc. Tomu se říká "vylít s vaničkou i dítě". V poslední době typický přístup těch ekologistů.

0/0
8.4.2019 7:19

J83a16n 82V32á57c54l36a23v70í81k 3622126751119

Podvody s měřením byla vina automobilek.

0/0
8.4.2019 14:21

J43a81n 45V91á14c23l63a42v29í30k 3712856581879

No jo, ekologističtí aktivisté, ti budou mít po czexitu útlum.

+1/−1
7.4.2019 16:58

J76i53ř63í 61S43o64u22č40e70k 5236797949969

„V oxidech dusíku nebyl pokles tak strmý, jelikož docházelo k velkému zvýšení počtu automobilů“

Strmý nebyl papírově, podle spočítané roční produkce. Realita je bohužel jiná, podle reálných měření obsah oxidů dusíku ve vzduchu neklesá vůbec:

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/15groc/gr15cz/png/oIV3-5.png

Na to, jak nebezpečné oxidy dusíku jsou, se o nich mluví žalostně málo.

+2/0
7.4.2019 10:35

M70a16r89e40k 88G58a53j34d26a 4833454666982

jaký problém, mají MHD. ;-D

0/0
7.4.2019 16:41

J35a51n 85V61á60c71l95a47v46í27k 3272116671209

Ne že by se o tom nemluvilo, právě oxidy dusíku stály za dieselgate a omezováním vjezdu starších aut do německých měst.

Jenže to je na Západě, schválně se podívejte do diskusí tady na iDnes, jaký názor na to mají Češi.

+1/0
7.4.2019 17:02

P87e12t20r 31Č22e19r25m92á35k 9398895829360

No za dieselgate stál formální problém amerických homologací, problém oxidu dusíku byl jen doprovodným mediálním efektem. Nicméně na to mají úplně stejný názor i němci - ve většině případů jsou ty omezení v důsledku soudních rozhodnutí na základě žalob jedne ekofanatické organzice (DUH), jinak na tuto doktrínu nechtěla přistupovat ani města, natož aby to schvalovali lidé.

+2/−1
7.4.2019 17:19

J14a63n 59V69á28c94l44a38v70í54k 3182626181979

Tak dieselgate byl převážně právě ten "doprovodný" mediální efekt.

A německé soudy jsou také ekofanatické nebo prostě jen soudí podle platných zákonů a těm ošklivým aktivistům dávají za pravdu?

+1/0
7.4.2019 17:38

P58e33t88r 72Č38e30r48m64á32k 9158615329560

Ani jedno, ono těch rozsudků jednak bylo všehovšudy jen pár, a už i ty jsou nyní znovu posuzovány neb jak se ukázalo - omezení kýžený efekt nepřinesla.

0/0
7.4.2019 19:13

J82a42n 25V56á70c76l45a91v83í86k 3562986151339

Však ta omezení vesměs byla navržena tak, aby náhodou nikoho moc neomezovala ;-)

0/0
8.4.2019 1:22

P81e27t56r 12Č67e14r21m66á68k 9468665609620

To bezpochyby, cílila na auta která stejně už většinově dávno v centrech těch měst nejezdila. Na druhou stranu Němci jsou na tohle citliví, stejně jako si nenechají omezovat rychlost na dálnici (přestože v reálu využívá vyšší rychlost jen menšina provozu), takže tato nesmyslná omezení se jim pranic nelíbí.

0/−1
8.4.2019 19:19

J86a48k40u53b 17R94o47u61s 3953550974462

V Praze dnes nikoho nic nedusí. Máme tu lepší vzduch, než na vesnici nebo maloměstě v zimě.

+7/0
7.4.2019 10:09

P84a72v16e73l 46J41e73ř33á96b66e47k 7741132934287

Ale neříkejte!

+3/0
7.4.2019 10:34

P44e25t72r 78Č89e20r24m57á53k 9528425499130

Jak kde a jak kdy, ale je pravda že doprava je dnes problém skoro všude ale uhlí a petky do kamen v Praze nikdo neláduje, takže něco na tom je.

+2/0
7.4.2019 16:28
Foto

T67o71m84á70š 58A64n82d41e15r91l31e 2142921374657

Když jedu v zimě na návštěvu na vesnici, vždycky se těším zpátky do Prahy. Tam se nedá ani vyvětrat. Stačí jeden d.ment, který pálí hnědé uhlí a prokládá to odpadem.

+1/0
7.4.2019 17:19

J30a10r65o50m23í76r 12K45r32á76l 4180369704249

Jenomže on by rád pálil plyn, jenomže nemá možnost. A elektrické topení vyjde na dvojnásobek. Ale ono uhlí tak nevadí, "ekologické" dřevo je horší.

0/−1
7.4.2019 17:48
Foto

T62o30m14á91š 69A65n34d80e76r25l48e 2202861394337

Na té vesnici, o které mluvím, právě možnost má. Plyn tam dělali před 20 lety a vede do každé ulice. To je na tom to smutné.

+2/0
7.4.2019 17:52

J50a73r96o81m58í36r 52K86r91á36l 4350649354619

Ano, semtam výjimky jsou.

0/0
8.4.2019 7:21

R92o50b38e22r26t 52M70á27s22l32o 1711401497337

I v té dopravě se mnohé změnilo - klíčový byl zákaz olovnatého benzínu.

+2/0
7.4.2019 9:59

P49a12v12e89l 72J22e81ř12á21b53e21k 7871192434227

Pokud nejezdíte se studeným katalyzátorem, tak bezolovnatý benzin je pokrok.

0/0
7.4.2019 10:46

R64o44b10e98r28t 82M74á19s97l69o 1861611337617

jj já prosazování bezolovnatého benzínu chválím. A to jsem jinak k mnoha dalším "ekologickým" opatřením velmi kritický. Ale bezolovnatý benzín a odsíření elektráren bylo opravdu účelné.

Na rozdíl od řepky, solárů, zákazu brček a dalších nesmyslů co protlačují v poslední době.

+6/0
7.4.2019 10:53

A73l20e28š 86K29r46e88j34č45í 6901231793909

Brontosaurus byl dítkem Socialistického svazu (nikoliv hnutí) mládeže. Doplňte si vzdělání, "redaktorko".

+3/−4
7.4.2019 9:52

P39a83v10e37l 42J37e15ř56á87b70e40k 7301492744917

Brontosaurus bylo dítko pracovníku Akademie věd (jména by se ještě dohledaly), které podpořil Mladý svět a začali s jednoročním projektem "Akce Brontosaurus". Zájem mladých lidí byl velký, že potom bolševik nevěděl co s takovou masou nejen mladých lidí, kteří se jim začali sdružovat na společných akcích a kteří žádali svoji organizaci. Tak ji povolil pod podmínkou, že budou složkou SSM.

Byla to jedna z mála společenských organizací, která vznikla na základě tlaku veřejnosti, ne z příkazu mocných.

A mladí začali s Akcí Brontosaurus na základě výzvy na I. mezinárodní konferenci životního prostředí ve Stockholmu, kde tehdejší předseda myslím OSN vyzval mladé lidi, aby se aktivně zajímali o stav planety - tedy své budoucnosti.

Rok po vzniku Hnutí Brontosaurus byl založen Český svaz ochrany přírody, který vznikl po zrušení mocnými předcházející organizace TIS, která byla dost "neposlušná". Děti Země vznikly v září či říjnu 1989, což tehdy byl dost odvážný krok (o listopadu tehdy nikdo netušil).

Kdo malinko pamatuje akce HB, tak měly docela velký podíl na osvětě mladých lidí o stavu ŽP v naší krajině a i o možnostech řešení. Ekostany na Portách byly obložené lidmi - a bolševik toho moc proti nenadělal.

+5/0
7.4.2019 10:45

S13t29a85n 60N58o50v46á42k 5927115895954

SSM bylo jen formální krytí.

0/0
7.4.2019 20:38

R32a39d97i19m 84Š47o91l44c 1355975415534

Škoda, že není zmíněno Ustavující prohlášení hnutí "zelených" v Československu ze dne 28.10.1989 Ty byli už před revolucí dost prozíraví! ;-D

+3/0
7.4.2019 9:32

J34i27ř14í 85N49o86v65o78t71n96ý 6315267156626

Těm Dětem Země a jiným podobným spolkům, které už před Vítězným listopadem "frustrovaly" plány na dopravní stavby v Praze, dnes vděčíme za to, že kompletní dálniční obchvat Prahy je stále v nedohlednu. Včetně toho, že část Jizní spojky, která měla sloužit především "vnitropražské" osobní a "dodávkové" dopravě, je neustále ucpávána prostředky mezinárodní kamionové přepravy.

+20/−2
7.4.2019 8:51

P31a50v92e51l 17J36e52ř40á81b27e88k 7611542814577

Obchvat na východě Prahy blokují majitelé rodinných domů, na severu celé obce.

Tam Děti Země hrají třetí housle.

Jinak tyto spolky mají šanci uspět na základě špatné práce státních složek a státem zřízených organizací a to zejména nerespektováním zákonů.

Oni vyhrávají jen díky tomu, že nejsou respektované právní předpisy.

To, že ta porušení umí vyšťourat a odůvodnit je opět o neschopnosti úřadů byt lepší než ve správních řízeních aktivní spolky.

Nakonec svoji bezmocnost danou nekvalitními státem placenými pracovníky stát řešil změnou stavebního zákona.

+4/−1
7.4.2019 10:52

P39e66t15r 86Č41e36r40m45á59k 9928155449200

Ono to není zas jednostranné. Zásadní chyba státních složek byla umožnit vstupovat kdejakému účelově založenému subjektu do územních či stavbeních řízení a dalších povolovacích procesů, a to jen tak nez ničeho - žádné kauce nebo věcné argumenty, prostě stačilo odvolání a už to běželo. V Praze máte subjekty (viz. Kužvart a spol) jejichž jediná aktivita spočívá v monitorování všech úředních desek a hlášení se do všech možných řízení ze kterých kouká že něco vytřískají...

Máte pravdu že když pak u soudu něco vyhrají (jako že se to moc často neděje, spíš naopak, ale jelikož je smysl natahovat a blokovat tak to je vlastně jedno protože odvolat nebo dovolat se dá i proti negativnímu rozsudku) tak je to vesměs za procesní pochybení, nikoliv za věcné porušení zákona. To je bez pochyby chybou aparátu, byť skutečně jen v té formální rovině, že by někdo chtěl stavět dálnici tam kde být nemá se neděje.

0/−1
7.4.2019 16:36

R34i34c18h81a13r32d 25H51l51a83d89í15k 2105923449869

A na západním konci Suchdol proti všem

0/0
8.4.2019 13:01

M96i86l41a82n 30V41o40l26e38k 5729363906149

Komunisté rozjeli velký program na dálkové vytápění odpadním teplem z elektráren a plynofikaci (není už jejich vinou, že na venkově se hodně lidí z finančních důvodů vrátilo k vytápění dřevem a vším, co je po ruce). Praha má problém s automobilovou dopravou hlavně proto, že politici jdou na ruku developerům. Když máte neustále ucpanou Magistrálu a stále kolem ní stavíte další a další kanceláře, tak se to může jenom zhoršovat.

+10/−3
7.4.2019 8:43

P42e57t11r 91Č41e16r57m18á16k 9578325659160

Praha zcela bezpečně nemá problém s dopravou kvůli developerům a už vůbec ne těm okolo magistrály. Praha má problém v tom že nemá dokončený základní dopravní skelet (neboli po socialisticku zákos) a ty stávající části navíc místo zkapacitňování ruku v ruce s tím jak roste doprava ještě naopak často omezuje.

+1/−1
7.4.2019 16:39

M86a82r24e81k 41H42r94u57b62y 6157732601898

Topeništ jsme se zbavili (mmch. napojením celého Jižního města na mělnickou elektrárnu), zato jsme do města přivedli tranzitní kamionovou dopravu z celé Evropy.

A zatímco výstavba mělnického přivaděče trvala cca 5 let, výstavba okruhu se po třech desetiletích nedostala ani do poloviny...

+19/−1
7.4.2019 8:24

P91a93v91e53l 40K95u34b46i19š35t87a 7226684852860

Ten Mělnicku privadec se stavěl déle než 5 let. A bylo to v době, kdy si téměř nikdo nedovolil proti tomu protestovat a soudy vše " rychle vyřešily "

0/0
7.4.2019 9:21

Najdete na iDNES.cz