Diskuze

VIDEO: Pomoz mi nezabíjet. Speciální tramvaj v Praze varuje chodce

V loňském roce zemřelo v hlavním městě při srážce s tramvají osm chodců, což je o pět více než v roce 2017. Do ulic proto vyjela nová tramvaj nazvaná Zabijačka, která má upozornit na fatální následky střetu chodců s tramvají. Jde o novou kampaň dopravního podniku s názvem Neskákej mi pod kola.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K98a12r67e83l 62D76r25d42a

1. 4. 2019 6:21

Když se řešila nehodovost na pražských přechodech (od 90. let do dneška), byla k tomu vymyšlena celá sada opatření. Lepší značení, především osvětlení chodců, pak šikany a ostrůvky, bezbariérovost, značení pro slepce...

Když jezdím mimo Prahu, vždy mě překvapí "lidová tvořivost". Světelné LEDkové dopravní značky, blikající přechody - na vozovce LEDková světla. Způsobů jak zvednout bezpečnost je plno. V Praze ne.

V Praze by se mi líbil systém, kdy bude mít chodec na přechodu pod nohami řadu LEDek, co se rozblikají červeně před přijíždějící tramvají. (Tedy, viz níže. Nemusí svítit tramvaj před sebe, mohl by to být systém přechodů s chytrou signalizací.)

Sledoval jsem jak vznikali přechody v Olšanské a jak se tady řešili zmrzačení a mrtví chodci. Mudrlanti z DPP, TSK, Policie... Výsledkem letitého snažení a prostavěných milionů je nesmyslný super nebezpečný přechod, kde se vyprojektované dopravní značení muselo uříznout pilkou, protože způsobovalo nehody řidičů. Teď tedy jen zabíjí chodce. Asi lepší varianta...

(Nebo zastávky Holešovice, Lazarská - kde se muselo demonstrovat. Teď opět projde Vinohradská, kde se na zastávky a přechody opět kašle. Pořád stejný šlendrián... Rozkradená nefungující Praha, kde na nic nejsou peníze.)

Sada "drahých odborníků" a nejsou schopni navrhnout a realizovat pro chodce bezpečné řešení na první dobrou. Přitom, rekonstruuje se trať a její součástí nemusí být přechody pro chodce! To u DPP projde a dopraváci tvrdí, že to je starost Prahy 3 či Prahy 2, ne DPP. K tomu věčné dohady o cenách. Něco na trati platí DPP, něco TSK, něco radnice a ona jedna stavba. Protože tramvaje musí v Praze jezdit hlavně "levně", ne bezpečně. Přechody přes trať jsou vesměs označeny "laciným nápisem". Jde jen o alibismus DPP, místo bezpečnosti.

Čekal bych, že role Magistrátu bude tady. Vymlátit takové "odborníky" a začít pražskou dopravu pořádně řídit a zavádět sady účelných opatření. A ne spustit žlutou tramvaj s "reklamou na vraždění Pražanů". To je výsměch.

0 0
možnosti
KN

Tramvaje by měli opět před každým rozjetím zacinkat, jak to dříve bývalo. Dále by to chtělo snížit agresivitu řidičů tramvají. Často jsem viděl: na kolejích překážka/blížil se k nim chodec neregistrující tramvaj - řidič tramvaje vůbec nezpomaluje, někdy i přidá a až je blízko, začne zuřivě brzdit a zvonit, a je jen na tom na kolejích, jestli stihne uskočit/ujet.

1 0
možnosti
JC

O Drdovi se nemůže jen vyprávět, Drda se musí zažít ;-D

0 1
možnosti
KD

K57a54r83e19l 10D90r14d24a

29. 3. 2019 7:10

Co tady řešíme? Vedle "krutě" odsoudili řidiče autobus za zabití chodce. Dostal 3 roky, za rok a půl jde domu. Cena života v MHD v Česku je stanovena. Rv;-D

Řidič autobus s rozsudkem nesouhlasí. Šlo o opilého 27-letého mladíka údajně ležícího na vozovce, známého strogmana a místní populární osobnost. Nejprve jela chytrá dáma, postavu objela a nechala ho osudu a smrtelnému nebezpečí. Soud jí nic neprokázal. Pak ho přejel autobus, řidič zastavil, překontroloval nárazník a jel dál. Pak ho minul těsně řidič, co neřešil pomoc a dostal za to podmínku. Když se řidič autobusu vracel na lince, zapojil se do probíhajícího oživování...

Kamarádi zemřelého rozjeli na FB hledání a lynč neznámého pachatele, lidské hyeny, zapojil se do něj i řidič autobusu. Rv;-D (Vlastně hrdina zachránce.)

0 0
možnosti
KD

K24a82r48e52l 28D79r89d53a

28. 3. 2019 17:22

Dobrá, takže DPP za naše peníze analyzoval, co dělá špatně, aby zavraždil co nejvíc Pražanů. Nedalo by se to uvažování otočit? Jako v rámci primárního opatření? Pokud se tramvaj rozjede ze zastávky na přechod a nemusí dát o sobě vědět, nejspíš někoho přejede. Bingo! Co na to odborníci?

Vadí mi vyčkávání do času. Chybí k tomu signalizace. Vadí mi, že nemám jak kontrolovat pohyb tramvaje. (Potřebuji to jako chodec na přechodu, jako řidič, co vjíždí na koleje, jako cestující, který chce doběhnout na zastávku a nastoupit...) Tramvaj nemusí blikat při zastavování ani při rozjíždění, pokud není v zastávce bez ostrůvku. Je problém přejít přechod před zastávkou, kde stojí tramvaj. Podle čeho určit, kdy se rozjede? Když zvonění ruší, a to ruší, co použít blikání jako u auta?

Za vzor jsem dával výtahy na Hlaváči. LEDková signalizace. Dveře kolem dokola svítí zeleně, když lze vstoupit. Pohyb dveří začne přepnutím na červenou. Hloupý výtah a umíme ho vybavit mohutnou světelnou signalizací. A tady máme nebezpečný dopravní prostředek, špatné statistiky nehodovosti a signalizace se spíš ruší, než zavádí?

0 1
možnosti
KD

K37a22r49e38l 73D89r67d86a

29. 3. 2019 7:38

Přecházím koleje za tramvají. Zákon schválnosti a jízdní řády v Praze... (Když potřebujete přejít, zpravidla překáží tramvaj v protisměru.) Musím opatrně vykouknout a kontrolovat, zda nepřijíždí tramvaj v protisměru. Někdy jde chumel chodců, přes ně vidět nemusíte nebo vás strhne hlouček sebou a je hotovo.

Vozidla musí za jízdy svítit. Pro tramvaje je to vcelku o ničem. Co nějaká dopředná světelná signalizace pro chodce? Něco jako laser a červené body na chodníku, jak ve školním ukazovátku. To by mohlo fungovat i za denního světla. Efekt, co rozbliká místo přecházení červeně a upozorní na blížící se tramvaj třeba s 5-10 metrovou rezervou?

DPP milují bariérové zastávky opatřené mohutnou šikanou, kde se koleje nepřechází. To nejde všude, hlavně ne v centru, kde je nejvíc chodců.

0 0
možnosti
KD

K13a18r78e27l 35D57r54d45a

28. 3. 2019 16:30

DPP háže vinu za přejeté chodce arogantními tramvajemi na kritiky tramvají. Drzost!

(Web je laděn jako "vyprávění tramvaje", proto to tykání. Je to bez takového vysvětlení hulvátství, ale aspoň je zřejmá příčina. Je to záměrné hulvátství. Rozhovor s cestujícími z pohledu DPP - tedy s hlupáky, mentálně retardovanými a autisty.)

Na webu mají hlavní příčiny střetů tramvají s chodci:

1) Někteří Pražané si stěžovali na hluk, když se rozjíždím nemusím zvonit. 2) V zastávce nemusím zastavit. Chodec si to má kontrolovat. 3) Těsně před kabinou nejste vidět a přijdete o život. 4) Neprocházejte mezi dvěma stojícími tramvajemi. 5) Za jízdy se držte. (Copak? Jak se mohu střetnout s tramvají, když v ní jedu a mám se držet klandru?) 6) Nepište SMS za chůze. 7) Neposlouchejte sluchátka. 8) Před vstupem na koleje se rozhlídněte. 9) Nespěchejte. Spěchá jen "momentálně zaostalý".

Pěkný arogantní alibismus. Cokoliv tramvaj spáchá, je vždy vina chodce a cestujícího. Pak je jasné, kde se bere demagogická představa, že jde o vinu chodců...

Takže tramvaj si může jet jak je libo, nezastavovat v zastávkách, nemusí dát o sobě vůbec vědět (protože si prý Drda stěžoval), může svobodně masakrovat chodce před sebou, protože přejetí chodci měli vědět, že dělají chybu... Tak to je bezpečnostní sdělení jak noha.

Jsem tady napadán za laické příspěvky, co svoji neodborností "zdejší odborníky" silně iritují. Jak pak vyhodnotit takovouto neodbornou slátaninu, pod kterou se podepíše generál DPP Witowski, BESIP, Policie ČR, ROPID... Je to jak dílo přehlídky exotů, co by se od hromadné dopravy měli držet světelné míle daleko, aby ta doprava v Praze byla aspoň trochu bezpečná.

0 0
možnosti
RK

Vy užíváte nějaké návykové látky?

0 0
možnosti
KD

K73a17r67e59l 17D96r67d57a

28. 3. 2019 15:44

DPP má k této akci web a stránku na FB. Na tom webu jsou videa BESIPu. Pěkné školení.

U zastávek na vozovce, mě napadá zážitek. Jel jsem podél tramvaje vpravo, přesně podle předpisu a začali mi cestující padat na přední sklo. (Musel jsem rychle pustit stěrače. Byl to fofr.) Šlo o zastávku na vozovce, kterou jsem, pravda, přehlédl. Jel jsem zvolna vedle tramvaje a řidič tramvaje najednou zastavil a pustil mi cestující před auto. Hloupá situace. Přitom všechno podle předpisů.

Pokud bych jel za tramvají. Problém nebude. Zastavím před zastávkou. O jiné povinnosti z předpisů nevím. Podle mě měl řidič tramvaje počkat až přejedu a teprve pak pustit cestující do vozovky. Pokusil se ten řidič vydusit mě či zavraždit pár cestujících? O co mu asi tak šlo?

Jo a to přejeté dítě s medvídkem "...neuhlídali ho", no to je síla. Asi sdělení: "Tramvaj v Praze projede i přes mrtvoly vašich dětí." A DPP s Witowskim v čele přijde normální, takovou aroganci hlásit do celého světa.

http://www.dpp.cz/dopravni-podnik-predstavil-bezpecnostni-akci-neskakej-mi-pod-kola/

0 0
možnosti
KD

K31a17r82e39l 66D85r96d15a

28. 3. 2019 15:20

Když jsme oběma nohama v aroganci a sprostotě pražská tramvajové dopravy, co říkáte na to nové WC v Šervůdu? Nemohla by o tom vyjít reportáž? Česko na absolutní špici evropské kultury?

Zdejší nevábní bezdomovci a tisíce "slušných" mimopražských přebíhajících z Masaryčky na Hlaváč tady veřejně močí zpravidla čelem k dětskému hřišti, často i za přítomnosti malých dětí. Občas hrozí, že ta moč to hřiště odplaví do Opletalky. Aneb, jak v Česku ušetřit nesmyslných 20 Kč za záchod na Hlaváči. Výborná ukázka, kolik je mezi českými muži skrytých pedofilů...

Tak tohle někdo právě vyřešil. U tramvajové zastávky je teď pěkně viditelný pisoár pro čtyři osoby. (Prý to pochází z Holandska, jde o bio pisoár s velkou nádrží a fotky najdete u firmy Boels.) Až čtyři pánové současně mohou přistoupit a dělat potřebu. Naprosto veřejně. Kolem jezdí tramvaje, je na to jejich čůrání hezký výhled.

Jako, místo toho, aby pánové dostávali tak 5000,- pokutu za rozepnuté kalhoty na veřejnosti, tak se z takového chování udělá přijatelná norma. Kdo se těšil, že Šervůd jednou opět přejde na stranu civilizace a slušného chování, může to odpískat.

Prý to mají v Holandsku na každém rohu. Dodavatel to údajně nabízí hlavně na kulturní akce a jsou k tomu fotky. Pánové veřejně čůrají do sloupů a kolem nich chodí holky do kabinek. Aby nedošlo na diskriminaci, mohou si holky koupit kalíšek a také to dělat veřejně uprostřed náměstí. Skutečná kulturní akce, veřejné močení.

Pro mě kulturní šok. Liberalismus na konci naší civilizace.

Dodavatel se tím nejspíš chystá zahltit Prahu, jak zelenými koloběžkami. Dokázala ale Praha za 30 let vyřešit přijatelně veřejné záchodky?

0 0
možnosti

Ty pisoáry jsou na akcích i u nás, jestli je to takový ten šedivý pro 4. Nabízejí to snad všichni hajzlíkáři u nás, ty boční stěny to má dost dlouhé na to, že není nic vidět a i "kabinkový typ" si tam uleví bez problémů. A ke konci akce, zvlášť když je horko, je to mnohem lepší varianta, než muset do budky. Je pravda, že většinou jsem to viděl postavené někde vedle toitoiek a alespoň dvě místa zadkem k lesu.

0 0
možnosti
PD

P83e71t75r 34D22v88o98r28a92k

28. 3. 2019 12:45

Já vám nevím. EU řeší stále nějaké kraviny jako že auto musí mít asistent brždění, ABS, EPS, asistent jízdy v pruzích a teď i omezovač rychlosti. Ale u tramvají a vlaků bych skoro řekl, že to nikdo neřeší.

Proč ta tramvaj nemůže mít měkký předek, aby utlumila náraz těla? Proč nemůže mít zábranu proti přejetí? Stejně tak vlaky vůči autům. Asi je to hloupost, ale určitě by se předek dal vymyslet "šetrnější".

0 2
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MV

To jsou teda crash testy. Proc nepozili skutecna tela z marnice? Vzdyt je to trapne hazet tam figurinu, ktera nema ani ohebne ruce a nody Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah

26. dubna 2024  19:30,  aktualizováno  21:17

Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...

Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili

26. dubna 2024  20:48

Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....

Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali

26. dubna 2024  16:38

Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...