Diskuse k článku

Studie tvrdí, že Radlická radiála zhorší kolony u Barrandovského mostu

Zprovoznění Radlické radiály v Praze způsobí dopravní komplikace, a to v místě napojení plánované silnice na městský okruh a Barrandovský most. Uvádí to studie ČVUT. Řešením je podle dokumentu rozšířit problematické napojení z jednoho pruhu na dva, upravit Barrandovský most a postavit nový most. Projekt radiály je nyní v územním řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D14a96n94i56e91l 84D13r37n57e28c 6501669246192

Odkaz na studii: http://radlickaradiala.info/download/studie-bmm-dobrisska-201811.pdf

0/0
19.2.2019 1:00

J59a77n 54D65l17o57u76h75ý 8206270953430

no když vidím jako zdoj informací auto-mat, tak je mi to jasné...

+2/0
19.2.2019 14:40

D39a80n56i77e79l 58D62r50n46e72c 6121859726162

Auto*mat byl použit jen jako zdroj informací v sekci "Názory veřejnosti na dostavbu Radlické radiály".

Jinak studie není zamýšlená jako argument proti realizaci Radlické radiály, ale naopak jako podklad pro vylepšení Barrandovského mostu.

+2/0
19.2.2019 18:47

J31o32s50e85f 29B54r89o35ž29e34k 7513325222291

Ono by docela stačilo, aby příjezd z Barandova byl stažen při nájezdu na barandovský most do jednoho pruhu a pro okruh byly plně dva pruhy (hlavní nájezd ze západu pak bude právě radiála a ne ulice K Barandovu. A pak samozřejmě zlepšit výjezd z mostu ve směru od Smíchova na nábřeží. Semafory ten výjezd dusí a auta tak zůstávají stát přímo na mostě, což samozřejmě průjezdu nesvědčí. Tohle by poměrně lehce šlo předělat při opravách mostu - stejně se ty opravy musí udělat dřív, než se Radlická radiála zprovozní.

Začít nyní předělávat projekt a tím kompletně celé stavební řízení a všechny povolovací procesy je nebetyčná hloupost. Vždycky se najde někdo, komu se dopravní stavba nebude líbit a bude protestovat.

+2/0
18.2.2019 21:03

M32a38r86t77i59n 58R54u31z80i78c47k90a 1132738726867

To neni o tom, ze se nekomu nelibi, i kdyz je to pravdou, ale protoze kapacitne to nevychazi...

Kdyz uz jsme si naplanovali mestsky okruh pres smichov a kolem hradu, tak privadece k nemu musi kapacitne vyhovovat, a zde je okruh smichov-jizni spojka 2+2, a v miste barrandovskeho mostu je to privadec strakonicka 2+2, radlicka 2+2 a k barrandovu 2+2, k tomu jeste vyjezd z centra na strakonicke...

Musi se to kapacitne vyresit.... a asi se predelavat nebude cely projekt, ale jen napojeni komunikaci na okruh a na most...

0/0
18.2.2019 22:09

J75a68n 91Z11a35b54a35b33a 8964504528144

To nejsou jen semafory na branické straně, ale hlavně to, že na relativně krátkém mostě dochází k masivnímu křížení na trasách Smíchov - Braník vs. Strakonická - Jižní spojka a to vše ještě přes pruh z Barrandova. Tedy řidič jedoucí ze Smíchova na Braník musí stihnout na délku mostu přejet 2 pruhy, což při hustotě dopravy není úplně jednoduché

+2/0
19.2.2019 0:15

J60a31n 36B56u46b42i28k 9172841332367

Aha, takže postavíme-li radlickou radialu, budou auta jezdit po radiále a občas v mimořadnych pripadech po ulicích Radlická a Peroutkova.

Nepostavíme-li radialu, budou auta i nadále jezdit po ulicích Radlicka a Peroutkova, tedy tak jak jezdí nyní.

Proc se ta stavba spolku nelíbí, netuším

+8/0
18.2.2019 19:19

J24a60k10u50b 70F47e37i51f26a61r 7429579826399

Proboha nejdříve dostavte velký a vnitřní okruh a potom koumejte v Radlicích.

0/−3
18.2.2019 17:20

P20e93t77r 13Č62e80r18m15á50k 9698585529890

To ne, je potřeba to řešit ruku v ruce, vnitřní i vnější okruh v této části existuje ale není právě radiálou propojen.

+2/0
18.2.2019 19:04

D54a70n55i64e11l 51K41o77c50u34m 1137632859

Není důležitý efekt ani dopad,důležité je dát práci kamarádům ze stavebních firem ;-)

0/−9
18.2.2019 15:37

K68a98r36e51l 28Č73e52r27n35ý 6485493142311

Tyhle projekty na různé radiály a obchvaty jsou desítky let staré. Některé už měly být dávno hotové. Vznikaly v době, rozsah dopravy a životní styl byl úplně jiný. Kolem Prahy třeba nebylo ohromné množství satelitních novostaveb. Podle těchto předpokladů se počítala i třeba hluková zátěž. Ty výpočty se skoro nezměnily, alespoň u staveb, kde to sleduji. Je vysoce pravděpodobné, že reálný dopad staveb vůbec neodpovídá dokumentaci.

+4/−4
18.2.2019 15:29

P52e28t18r 19Č40e91r27m56á82k 9808705969410

To ani ne, málokde je eia časově nějak významně odstoupena od realizace. Navíc to že si někdo v blízkosti plánovaného koridoru postaví nemovitosti na to nemá v zásadě přimý vliv - buď není tak blízko aby to na ní mělo vliv, a nebo byla stavěna s vědomím že zátěž v budoucnu stoupne.

Podstatnější je že musí fungovat systém jako celek, dělaní v půlce budování systému kočkopsy vede nezvratně k horšímu výsledku, a to jak funkcí tak dopadem - tím že všechny legislativní a plánovací kroky jsou nastavené na ten systém znamená změna zásadní zpoždění.

0/0
18.2.2019 19:27

M15a50r60t69i68n 74R48u76z21i18c78k98a 1512848986727

ma pravdu, rada komunikaci je jen prevzatych z projektu z 60-70 let projektovanych na uplne jinou situaci, jen trochu upravenych... dnesni situaci nevyhovujicich,... Ten problem je vazny, protoze i tyto projekty cekaji na ruzna povoleni a studie, cely proces trva vecnost a nakonec se postavi v dobe, kdy uz davno nevyhovuji...

Predevsim chybi dalnicni obchvat za Prahou, ktery ptropoji satelity a odvede transit, mnohem lepe se pak bude stavet a projektovat ve meste...

0/−1
18.2.2019 22:16

P28e31t15r 59Č78e98r23m69á40k 9938215469380

Ale kdeže. To že ten komunikační systém má kořeny desítky let zpět neznamená že není aktuální, to že doprava roste je reálně důvod jen ke zkapacitnění těch komunikací, nikoliv řešení toho zdali jsou funkčně umístěné. Dokončení těch staveb pak vázne jednak kvůli neakceschopnosti politické reprezentace (což bude pravděpodobně i nynější volební období kdy jsou sluníčka ve vedení), a jednak v aktivistech. Opět opakuji - i pozdě postavená komunikace je lepší nežli později postavená komunikace.

SOKP pak sice chybí (resp. jeho severní část - blokovaná aktivisty), ale to reálně vnitřní Prahu nijak něřeší, tou dnes v drtivé většině proudí již jen vnitroměstský tranzit a dokončený vnejší okruh odvede jen naprosto minoritní část dopravy, kterou obratem nahradí stoupající iad.

+1/−1
19.2.2019 0:34

M85a28r64t53i85n 67R12u65z65i78c74k65a 1542418196397

Nemuzu souhlasit, zkuste si nekdy vzit cisla dopravy z 60 let a alespon mapu prahy z te doby,... podivejte na predikci...

Tam kde se planovali komunikace, jsou dnes sidliste, nove ctvrti, drive pole a prakticky okruh planovany ve strednich cechach mimo huste osidlenou oblast,...

Ponechat trasovani vyznamnych komunikaci s tim, ze pristavite nekolik pruhu a vetsi krizovatky se dostavate do situace, kde vam nevyjdou normy znecisteni a hluku, pak je komunikace zprovoznena trvale ve zkusebnim provozu, diky satelitnim mesteckum a sidlistim - rozsirenim mesta se okruh navic planuje jako kombinace transitniho a mestskeho a dostavame se do situace, kdy vedle okruhu museji vzniknout soubezne komunikace, ktere maji kompensovat nedostatecnou kapacitu...

Treba radlicka uz by mela byt poloradialni komunikaci, ktera by ve stodulkach pokracovala na vypich a pod petrinami na veleslavin k evropske, mezi sokp na hranici mesta a mo v centru kolem male strany neni zadna rozumna tangencialni komunikace...

Praha postavena na jednom okruhu v samotnem centru a transitnim za mestem doprave dlouhodobe nepomuze, proto snaha transitni okruh dostat bliz do mesta, aby suploval chybejici komunikace, treba na vychode mesta, mo pres balabenku, ale zaroven je treba drzet dulezitou cast prumyslova-kbelska, nehnat veskerou dopravu pod liben a malesice, sokp pres cerny most, ale zaroven bude. chybet prime propojeni d10, d11 a d1 za uvaly, neni nutne tu dopravu hnat kolem celych h.pocernic...

Asi nikdo nepochybuje a nutnosti planovanych komunikaci, ale vznikaji kompromisy i tam, kde je celkem snadne vytycit uzemni rezervy a vyuzit nektere komunikace jiz existujici nez se postavi narocnejsi projekty, chyby jsou pak videt v pretizenych krizovatkach jinde...

Druha vec je ta, ze hodne lidi muze v mestske a primestske doprave vyuzit verejnou dopravu a ta je jeste vice upozadena a vzrusta tlak na iad a nove komunikace, totez bydleni a obliba satelitu,... Divim se, ze nikdo na magistratu za posledni desitky let

0/−1
19.2.2019 14:43

J19a88n 16D27l83o64u58h64ý 8466610163370

Vnitřní okruh není postaven za účelem tranzitu. Od toho je vnější okruh, který v této části je už léta dokončen. Toto je spojnice právě mezi vnějším a vnitřním okruhem.

+1/0
19.2.2019 14:58

M90a39r74t63i12n 47R34u89z23i54c64k27a 1962178626527

Ano samozrejme... minim to, ze vnejsi transitni se stavi jako druhy okruh nejen pro transit, ale take pro mistni dopravu mestskou, kdyby se stavel dal za prahou, tak by museli vzniknout dalsi komunikace, a proto je vzdy tlacena verze, ktera zkombinuje mistni a transitni dopravu....

Vnitrni okruh je sam o sobe okruhem kolem centra, ale pomohl by dalsi castecny mestsky okruh kolem sidlist, napr. prave na zapade pokracovani radlicke smerem na sever pres motol k evropske, nebo va vychode od hostivare pres hloubetin, prosek-letnany,.... proste netahnout vsechnu dopravu az k MO, kdyz to neni nutne,... MO po dostavbe a zprovozneni bude fungovat jen za plneho provozu radial a vsech tunelu,... dve soubezne uzavirky a doprava zkolabuje...

0/0
19.2.2019 23:24

J40a93n 34D66l13o40u30h15ý 8146280543310

současný stav odpovídí 50-tým létům. To je snad lepší? 8-o8-o8-o

0/0
19.2.2019 14:34

M69a98r17t33i60n 74R74u36z14i20c63k16a 1162298266647

Samozrejme ze ne, Praha vubec nestiha dostavbu MO, neresi ani docasne alternativy, neresi prilis P+R, neresi vystavbu tram. trati a metra, vubec neresi zel. trate, ani stat nestavo SOKP.... a zacina to byt citelne znat...

0/0
19.2.2019 23:27

J33a87n 30D75l11o16u34h51ý 8376480343590

ano, ty projekty měly být dávno hotové....

0/0
19.2.2019 14:42

V18í69t 58K82o92u13b29a 6236470404668

Všechna auta ze západu musí k Vltavě ulicemi k Barandovu, Radlickou a Plzeňskou, Dále přes Vltavu jich 80% jede přes Barrandovský most, spojky by ulevila určitě všem třem komunikacím a je velmi nepravděpodobné, že by těch aut bylo více.

Barranďáku by nejvíce ulevilo přemostění Vltavy v Lahovičkách a napojení Strakonické na Generála Šišky. A nesmyslné zúžení na 2 pruhy ve směru na Smíchov

+8/−1
18.2.2019 15:14

D32a41v35i48d 29D40o27b60e82š 3245652807

Určitě se shodneme, že je málo mostů na Vltavě na jihu Prahy. Ale on už dnes jeden napůl nevyužitý stojí - radotínský na okruhu. Podle mě by tomu poněkud pomohlo i dobudování komořanského obchvatu a otevření sjezdu u tohoto mostu z pražského okruhu v Komořanech.

+3/−1
18.2.2019 16:19

J26a96n 77B29u63b74i64k 9952221502247

Ono by pomohlo, kdyby uvažovaný Podolsky byl i pro auta. Ten, kdo by jel ze Smíchova na Pankrac by nemusel přes Barranďak.

Jenze tam jsou také bránící iniciativy...

+4/0
18.2.2019 19:22

S27a44r61a 79N23o13v98a 3123262911311

Takze misto aby se dokoncila stavba, na kterou se ceka 20 let, tak se zacne vymyslet jina, u ktere nam budou tvrdit, ze by mohla byt do 20 let postavena, ale to uz pak bude opet zastarala,mne?Rv

+18/−1
18.2.2019 14:43

K97a44r74e66l 15Č21e19r87n50ý 6455513872421

Slovo dokončila by mohlo evokovat, že stavba je rozdělaná, což (kromě projektů) není.

Ta stavba je už zastaralá teď.

0/−4
18.2.2019 15:48

J84a24n 82B65u47b81i44k 9542811272187

Vy jste ze spolku? A to vam nevadí plná Radlická?

Ja jen že kdysi existoval podobný spolek proti Mrázovce a další proti Blance. Teď se auta valí tunelem a na Letné je klid

+8/0
18.2.2019 19:25

R14a67d60e14k 57N82o21v48a87k 9934983439530

Že by se tam nic nedělalo není pravda. Jsou hotovy geotechnické průzkumy a vyražena průzkumná štola od Vltavy skoro po konec prvního tumelu, která bude rozšířena na jeden z tunelových tubusů...

+4/0
18.2.2019 19:52

V95á69c53l85a33v 98P77a75v55e29l93e97k 1290436646444

Tak ono půjde o to, kdo si tu studii skutečně "zadal" udělat R^

Každá studie pak dokáže manipulovat s údaji tak, aby vyšel ten správný výsledek :-/

+7/−2
18.2.2019 14:39

K57a76r25e26l 66Č62e46r60n15ý 6395673342131

V podstatě ano. U desítky let starých projektů je ale poněkud divné, že i když se za tu dobu dopravní potřeby (rozsah, směry, časový průběh....) určitě změnily, projekt zůstává prakticky bez korekcí.

+1/−6
18.2.2019 15:33

J98a47n 84D80l39o69u77h38ý 8576300813480

No problém je hlavně Barranďák a chybějící východní okruh.

+1/0
19.2.2019 14:42

Najdete na iDNES.cz