Informovaly o tom Hospodářské noviny na webu HN.cz.
„Ve správním řízení, které bylo vedeno na návrh dodavatele Metrostav DIZ, úřad konstatoval, že zadavatel nastavil diskriminační zadávací podmínky týkající se prokazování technické kvalifikace, konkrétně pak předkládání referenčních zakázek souvisejících s dodávkami výtahů. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad. Až do nabytí právní moci rozhodnutí ve věci platí zákaz uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.
Dopravní podnik nyní může podat rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi. „Rozhodnutí nyní analyzujeme. Čekám, co řeknou naši právníci,“ řekl Hospodářským novinám ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.
Dopravní podnik podle něj s velkou pravděpodobností rozklad k předsedovi úřadu podá. Witowski je přesvědčený o tom, že podnik při stanovení zadávacích podmínek nepochybil a že předseda úřadu prvoinstanční rozhodnutí zruší.
Ve výstavbě je nyní kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který je nejsložitější vzhledem ke stavbě přestupního uzlu na trase C. Dopravní podnik počítal s tím, že letos v říjnu plynule naváže stavbou dalšího úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory. A dosud předpokládal, že na konci roku 2029 uvede do provozu první čtyřkilometrovou část stavby, na které bude včetně Pankráce pět stanic – mezi Olbrachtovou a Novými Dvory ještě Nádraží Krč a Nemocnice Krč.
Stavba metra D změní trasy MHD v Krči a na Pankráci, objíždět budou i auta |
Pokud předseda ÚOHS rozhodnutí první instance potvrdí, byl by tento plán ohrožen. Firma by poté musela připravit novou soutěž s upravenými podmínkami.
Odevzdání nabídek pro druhý úsek stavby bylo loni počátkem prosince. Dopravní podnik počítal s tím, že vítěze vyhlásí nejpozději v březnu, až všechny nabídky zkontroluje. To se ale nestalo, protože už koncem loňského roku antimonopolní úřad zakázku pozastavil a zakázal dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s případným vítězem.
25. dubna 2023 |