Do mapy lidé mohou zanést například znečištěné životní prostředí, vyloučené lokality, špatnou dopravní dostupnost, nebezpečnou dopravu nebo brownfieldy.
Skrze pocitovou mapu mohou lidé poukázat i na území, která si přejí zachovat nebo posílit. V tomto případě do mapy mohou zaznačit cenné přírodní lokality nebo místa setkávání.
Rychlovlakem z Prahy do Brna za 350 korun. Připlácet se Čechům nechce |
Podněty SŽ zohlední při vytváření urbanistické studie a návrhu železničních tratí. Podle SŽ by tedy pocitová mapa měla přispět ke vzniku nových cyklostezek, chodníků nebo hřišť.
Tipy na zajímavé weby: Mapa sleduje pohybu vlaků, jiná čistotu ovzduší |
Aktuálně je k dispozici v pilotním provozu pocitová mapa pro úsek VRT mezi Prahou-Vršovicemi a Prahou-Běchovicemi, který naváže na projektovanou VRT Polabí spojující Prahu-Běchovice s Poříčany.
Ta má podle SŽ vlakům umožnit zajíždění do pražského uzlu a obsloužit stávající nádraží. Mapu mohou lidé vyplňovat do konce ledna. SŽ v únoru na stejném odkazu zveřejní vyhodnocení.
Pocitová mapa má představovat nový přístup k projektování VRT. Architekti a urbanisté začnou svoji práci tím, že zmapují vztahy v území spolu s jednotlivými záměry, například výstavby bytů nebo zřízení nového parku.
Kapacity hlavního nádraží v Praze nemusí stačit, ve hře je i podzemní stanice |
Následně novou trať zasadí do celkového kontextu. Získané podněty slouží pro lepší pochopení potřeb místních obyvatel. Poté se do práce pustí projektanti. S týmem urbanistů připraví varianty vedení trati tak, aby co nejlépe prošly územím a přinesly i další pozitivní efekty do okolí trati.