Vizualizace plánované stanice metra Pankrác na trase D

Vizualizace plánované stanice metra Pankrác na trase D | foto: Metroprojekt

Metru D hrozí zpoždění. Ministerstvo otočilo, opět řeší podjatost magistrátu

  • 90
Stavbě pražského metra D hrozí zpoždění zahájení výstavby. Ministerstvo dopravy totiž zrušilo v pátek vlastní rozhodnutí z loňského září, kterým odmítlo podjatost magistrátu při rozhodování o stavbě. Případ tak musí ministerstvo projednat znovu. Uvedl to náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Rozhodnutí odkládá vydání stavebního povolení na neurčito.

Zpráva přichází jen pár dní poté, co pražský primátor Zdeněk Hřib na Facebooku informoval, že na Pankráci už se „opravdu kopeme v zemi v rámci nulté fáze výstavby.“ Dodal také, že vše, co takhle vznikne v rámci geologického průzkumu, bude zároveň sloužit při samotném výstavbě metra D.

Podnět o podjatosti řeší ministerstvo od loňska a na magistrátu jej podal spolek Pankrácká společnost, která mj. nesouhlasí se stanicí Olbrachtova. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.

„Důležité je, aby ministerstvo rozhodlo co nejrychleji, nejlépe do konce června. Pak to neohrozí harmonogram stavby metra. Když to bude déle, tak může být zahájení stavby odloženo v řádu měsíců, klidně až na příští rok. My to bohužel neovlivníme, vše to jde mimo nás a točí se to na státní správě,“ řekl Scheinherr.

Magistrát předal ministerstvu dokumenty o údajné podjatosti loni v květnu. Odbor drážní a vodní dopravy ministerstva námitku o podjatosti v září zamítl. Společnost se však odvolala a následně rozkladová komise MD zamítnutí z loňského září zrušila. Nyní bude celou záležitost řešit ministerstvo znovu.

„Vyřešit podjatost je zcela zásadní věc a může se to klidně vrátit do doby, kdy jsme podávali žádost o stavební povolení,“ řekl na dnešním jednání magistrátního finančního výboru Jiří Hrnčíř z dopravního podniku (DPP). O stavební povolení chtěl podnik údajně zažádat letos v červnu.

Vedení hlavního města v minulém týdnu souhlasilo se zahájením stavby prvního úseku trasy metra D z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Dopravní podnik (DPP) dokončil loni v létě část geologického průzkumu na Pankráci, celý průzkum bude hotov letos v září.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DP.

,