Létající pivovary podle Sedláčka přicházejí s nápady a recepturami, které jako hosté vaří v klasických pivovarech, kde si musí jejich technologii a kapacitu produkce pronajímat. Podle něho to pomáhá i ekonomice běžných pivovarů. „Je to dobrá symbióza,“ doplnil. Pořídit si vlastní pivovar je investice orientačně v řádu nejméně tří až čtyř milionů korun, poznamenal Sedláček.
Létající pivovary podle něj nabízejí nové chutě. Na festivalu se představil pivovar Fracek z pražských Hodkoviček, který trojice nadšenců založila teprve loni. Nabízí mimo jiné pivo názvem Haeatatanga z kombinace novozélandských chmelů.
Pro létající pivovary je prezentace jejich nápadů na festivalu také příležitostí testovat produkty a sledovat reakce lidí a poté přijít již s investicí do vlastního podniku. Jako příklad Sedláček uvedl pivovary jako Raven nebo Moucha, které vznikly bez vlastní výroby. „Řada pivovarů byla létajících a říkáme, že již přistály a staly se kamennými pivovary,“ dodal. Příkladem může být také brněnský pivovar Stern, který se rovněž festivalu v holešovické tržnici účastní.