Rozhodlo o tom vedení Dostihového spolku po jednání expertní skupiny a České asociace steeplechase.
Experti se shodli, že Taxisův příkop již nebude tak hluboký. Změlčení příkopu vytvoří pozvolnou plochu bez doskokové hrany. Mohlo by tak ubýt pádů koní, kteří Taxis nepřeskočili a na překážce umírali. K optickému zvýraznění příkopu, který bude mít v nejhlubším místě 75 až 80 centimetrů, přispěje hnědá zemina.
Úpravou projde i živý plot Taxisova příkopu.Ten bude mít výšku na začátku 135 centimetrů a bude postupně sešikmený na 145 centimetrů.
„Koně to tedy bude opticky zvedat. Plot bude pro ně vypadat trošičku větší, koně tedy uvidí před sebou trošičku větší plochu, byť bude na začátku nižší, takže náročnost se malinko sníží, ale mělo by to koně lépe zvedat přes Taxis,“ sdělil ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller.
Diskutuje se také o tzv. odskokové bariéře, tedy bílé kládě před živým plotem, která je umístěna u většiny překážek na Pardubickém závodišti.
„V této otázce nepanuje jednotný názor, experti se tak budou otázkou umístění, nebo neumístění bariéry ještě zabývat v průběhu sezony,“ uvádí ve zprávě Dostihový spolek.
Na závodišti projde úpravou také překážka číslo dvě podobná Taxisově příkopu, na kterém budou moci koně trénovat po celý rok. Protože však tento živý plot s příkopem bývá v kurzu mnoha pardubických dostihů, začne se s jeho úpravou v nejbližším možném termínu.
„Rozhodli jsme se změlčit příkop a odstranit doskokovou hranu. Tu naznačíme vysypaným pásem pilin tak, jak to bývá u Taxisu. Příkop zvýrazníme opticky, a to zeminou bez trávy. Překážka se tak typově stane menší „kopií“ Taxisova příkopu a koně budou mít příležitost během sezony tento skok natrénovat,“ dodal ředitel Dostihového spolku.
Důvodem svolání expertní skupiny byly především debaty po loňské Velké pardubické, kdy na Taxisu zahynul kůň ze stáje Josefa Váni.
„Shodli jsme se s expertní skupinou, že její činnost bude pokračovat i nadále. Bude sledovat vývoj dostihů a dopad přijatých opatření, abychom je mohli průběžně vyhodnocovat a případně činit další kroky,“ dodal Müller.
Velký Taxisův příkop prošel zásadními změnami naposledy v roce 1994, kdy byl odvodněn a částečně zasypán.