A udělali dobře, když poslali do kanceláře, kde se prodávají parkovací karty, hlídkovat strážníka. Čím dál více lidí totiž odchází s nepořízenou.
„Chodí mi hodně naštvaných emailů. Zatím jich podstatně více míří na změny pravidel pro prodej karet než na avizované zvýšení cen za parkovaní v ulicích,“ uvedl náměstek primátora Petr Kvaš z ODS s tím, že všechny změny začnou platit od 15. dubna.
„Zároveň opakuji, že pořádek se v kartách udělat musel a za změnami si stojím,“ dodal bývalý šéf městské policie.
Ovšem jednu chybu přece jen Kvaš připustil. Politici v záplavě změn zrušili i přenosné karty. Ty používali třeba majitelé pensionů nebo jiných zařízeních pro své hosty, zákazníky či dodavatele.
„Tady na to jsme nechtěně zapomněli, momentálně tyto karty nelze koupit. Musíme se k tomu vrátit a karty obnovit, mají smysl. Řadě lidí jsme nyní bohužel zkomplikovali situaci,“ uvedl Kvaš a dodal, že město bude muset určit cenu takových karet.
„Koukal jsem se do jiných měst a většinou takové karty stojí od dvou do pětinásobku ceny normální karty.“
Přenosné karty se jednou zase vrátí
Běžná karta nyní v Pardubicích stojí obyvatele 1200 korun na rok a firemní karta pro osobní auto byla od 4500 do 7000 korun za rok bez ohledu na to, zda je přenosná, či je na ní vyznačena registrační značka vozu.
Od poloviny dubna zdražuje město jednorázové parkovné. Chce, aby majitelé rezidenčních karet měli šanci zaparkovat v blízkosti bydliště. Pardubice jsou dosud v centru rozdělené do čtyř parkovacích zón, kde řidiči platí od deseti do 40 korun za hodinu. Nově budou tři zóny za cenu 40, 50 a 80 korun za hodinu.
Budou ale i levnější místa za 10, 15 a 30 korun za hodinu. Zóny placeného stání jsou od vlakového nádraží po Kostelíček a příčně od pravého břehu Labe po železniční trať. Motoristé přijíždějící do Pardubic budou moci odstavit auto v Masarykových kasárnách, kde za den zaplatí pět korun.
O zrušení parkovacích karet pro zastupitele rozhodla na jejich včerejším jednání poměrně nečekaná koalice hlasů ANO, ČSSD a opozičních Pirátů.
„Prošlo to o jediný hlas, jsme spokojení. Myslím, že by zastupitelé neměli mít tuto extra výhodu, zvláště v době, kdy parkování prochází evolucí, jejíž součástí je i zvýšení cen,“ uvedl šéf zastupitelského klubu ANO Jan Hrabal s tím, že podle něj jde hlavně o symbolický krok. „Vnímám tento krok jako morální povinnost,“ dodal Hrabal.