Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nový kruhový objezd čeká rozšíření, ničí ho nešikovní řidiči těžkých aut

Ani ne dva roky starý kruhový objezd ve Svitavách, který usměrnil dopravu na Poličku a Litomyšl, je pro kamiony s návěsem úzký. Přestože na vině jsou hlavně řidiči, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne výjezd na Poličku přestavovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

to jako tou "slzou" myslí to malé vybrání u středu? ;-D Jinak když vidím "je to dle platných norem, takže v pořádku", tak se mi otevírá kudla v kapse ......ono dle norem se dělá tzv. vlečná křivka, což znamená, že se naprojektovaná křižovatka vloží do SW, který jí zkusí "projet" největším vozidlem, pro které je stavěna - a trasy, které "nakreslily" jednotlivé kola auta se nazývají vlečné křivky. ....... jenže se to vlastně testuje pro ten ideální možný případ, kdy si řidič najede nejlépe jak to jde.

0 0
možnosti
Foto

J41i72ř19í 18E18r74b98e23n

7. 4. 2021 21:06

„Projektová dokumentace byla zpracována podle platných norem a nejedná se o opravu v záruční době,“ sdělila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

- ona ta mluvka musí něco říct. Ale jí by taky nkědo měl říct, že těch norem existuje povícero a že lze použít několik desítek různých předem vypočtených a použitelných "designů" (dříve zvaných technické normálie) přesně podle aktuálních potřeb. A ne, na silnici I. třídy opravdu nepatří kruhák s geometrickými parametry vhodnými pro autobus namísto pro dvacetimetrovou návěsovou soupravu!

0 0
možnosti

J65a66n 78T71a18r32a77b82a

7. 4. 2021 21:20

Jinými slovy projektová dokumentace byla zpracována podle nezávazných technických doporučení (=norem), ale funkčnost stavebního díla nikdo neřešil.

0 0
možnosti

Stavitelé a projektanti v Česku jsou odborníci na kruhače třeba v Černé za Bory mají asi 5 let u kruhače ceduli že ho zkoumají a pak nedaleko v Pardubičkách vyrostl kruhač s betonovým taranem uprostřed 

0 0
možnosti

v Sezemicích taky je uprostřed 2tunový balvan

0 0
možnosti

Že je náklaďák široký 2,5 m neznamená, že projede šířkou silnice 3 m. Čím prudší zatáčka, tím větší šířku potřebuje na projetí i při pomalé jízdě. Některé kruhové objezdy svou velikostí připomínají rozjetou zátku od piva. I tam, kde je zákaz vjezdu náklaďáků potřebují občas zajet hasiči, popeláři a někdy i při rekonstrukcích velká vozidla. Občas by při projektování neškodilo, kdyby se vedle norem použil i mozek a vstřícnost všech zúčastněných..

3 1
možnosti

J51a76n 72T77a60r44a76b65a

7. 4. 2021 14:50

Tak zrovna dnes po ránu to autu přede mnou dal na minikruháči v Pardubicích u Budvarky natvrdo popelář od Pedersena. Že má dát přednost, s tím se nemazal. Jedu a vy se postarejte abyste do mě nenarazili.

0 0
možnosti

Nebyl tam Bakajsa na dovolené ?

2 0
možnosti

Spíš ne, to by tam byly ještě tyzelenobílý pyje...

2 0
možnosti

Nechápu, jak se zde vyjadřují lidé k technickému řešení, když o něm většina vůbec nic neví. A také podle toho vypadají příspěvky - proč investor nebo projektant neudělali to a to. Zájmem investora je minimalizace nákladů, prací projektanta je toto zajistit v rámci platných norem (což mimochodem bylo, jak je v článku uvedeno, dodrženo). Takže pokud si zde místní "experti" na dopravní stavby stěžují, mají si stěžovat na tvůrce norem, ne na ty, kdo se jimi řídí. :-/

2 2
možnosti

Ja zas razim (jako technik) heslo, ze jednodussi at financne, nebo organizacne je udelat praci napoprve.

Pokud se něco jako prejizdeni obrubniku deje moc casto a predelava se to, asi nekdo udelal chybu. Ze mu tam prumet vlecnych krivek vejde je sice hezke, ale prave zkusenost projektanta ma vest k tomu ,,ano, ale...".

Ale jelikoz pracuju kde pracuju, "dobre koupime zalevno a pak 5x predelavame" je mi duverne znamo.

8 0
možnosti

Třeba v Anglii jsou některé kruhové objezdy v rezidenčních čtvrtích tak malé, že autobusy musí přejíždět zpevněný střed. Ale s tím tam zřejmě počítají.

0 0
možnosti

Ano, je to běžná úprava miniokružních křižovatek.

1 0
možnosti

J19a65n 86T55a71r29a77b24a

7. 4. 2021 11:44

Za tyhle utažené pidikruháky by měli projektanta, investora i policajta co se k tomu souhlasně vyjádřil, věšet za moudí do průvanu. A nejen proto, že se tam nevejde kamion, těch důvodů je podstatně víc.

3 1
možnosti

To je tak, kdyz vezmou z normy vlecne krivky a zjisti, ze "ono to nejak jde projet", ale uz vubec si neuvedomi, ze tam ridic musi klickovat jak spatne trefeny zajic...

Neco jako vsechny ty krizeni pet metru pod horizontem a tak. Dle normy v poradku, selskym rozumem naprosty nesmysl.

2 0
možnosti

Vesměs všechny kruhové objezdy v ČR jsou špatné. Projektanti jsou nuceni využívat minimální rozměry dle norem, nikoliv rozměry optimální. Nikde jinde ve světě tak malé objezdy nejsou. Úplnou hrůzou jsou pak vyvýšené a různě "zdrsněné" vnitřní okruží, které musí zákonitě pojíždět kamióny (snad nejhorší so jsem zažil je obnovený kruháč v Moravské Třebové, podobný je v Litomyšli. Uvnitř je pojížděná plocha "vylepšena" příčnými paprskovitými prahy, po kterých kaminony (resp. jejich zadní nápravy" poskakují, ničí tlumiče i vozovku samostnou.

Další hrůzou bývají nedostatečné poloměry napojení výjezdů i nájezdů, kde jsou nuceni řidiči kamiónů přejíždět přes krajnici a tím ničí okraj živičné plochy, případně obrubníky.

Za tu dobu, co se u nás kruhové objezdy stavějí, se už mohli silničáři poučit a ty zmetky už nestavět. jenže každý nový kruháč je buďto stejně špatný nebo ještě horší. Chyba rozhodně není v řidičích, ale v nesprávné geometrii. Kolik projektantů a řídících pracovníku silnic a dálnic vyjelo někdy do zahraničí, aby se podívali jaké se kruháče stavějí tam? Asi nikdo, a těch málo to nezajímalo.[>-]

6 1
možnosti

ty paprsky jsou tam proto, aby si přes ně nezkracovaly cestu osobáky a nejezdily defakto rovně bez podstatného snížení rychlosti. Já vidím u kruháčů problém hlavně v tom, že hned za poloměrem jsou přechody, mnohdy ještě schované za živým plotem, takže děcko není vůbec vidět

0 0
možnosti
Foto

Ten ostruvek na tom prechodu mohl byt klidne o pul metru uzsi a ten pulmetr mohli projektanti dat tomu pruhu na vyjezdu z kruhoveho objezdu. Pak by se kamiony vytocily i bez pouziti "slzy". Takhle je jasne, ze spousta z nich, hlavne tech neznalych mistnich pomeru - coz na silnici I. tridy jezdi zkratka kvantum kamionu z daleka - to zadkem vezme pres obrubnik. Jako udelat toto na nejakem prutahu mestem je zverstvo ze strany projektanta. Musi pocitat s umistenim, s hustotou a slozenim dopravy. Jestli je to paterni komunikace ve meste, kterou proudi i nakladni tranzitni doprava, tak na to musi byt krizovatka prostorove dimenzovana. Nekde v centru mesta, ktere ma transit vyreseny pres vnejsi obchvat, a do centra zajizdi tedy jen mistni doprava, budiz. Ale na frekventovane silnici I. tridy radsi nez tento paskvil, meli nechat normalni teckovou krizovatku. Dnes se vsude cpou kruhove objezdy.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pardubice - Třinec 3:0. Pětiminutovka snů přihrála klíčový mečbol Dynamu

24. dubna 2024  17:30,  aktualizováno  21:07

O důležitý třetí bod ve finálové sérii extraligy sváděla obě mužstva litý boj do poloviny zápasu,...

Třinec - Pardubice 4:3. Obhájci získali druhý bod, zářili slovenští střelci

20. dubna 2024  16:30,  aktualizováno  19:53

Obhájci extraligového titulu si berou zpět vedení ve finálové sérii. Hokejisté Třince zvládli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vysoká pokuta za nařčení Antoše. APK hlásí: Zadina znevážil jméno extraligy

23. dubna 2024  15:43,  aktualizováno  16:27

Po výhře 6:2 ve čtvrtém utkání finále hokejové extraligy si postěžoval, že názory experta České...

Zadina nařkl Antoše z ovlivňování finále: Špiní Pardubice, tlačí na rozhodčí

21. dubna 2024  21:31

I přes výhru měl ke spokojenosti daleko. Pardubický kouč Marek Zadina se po skončení čtvrtého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Oblíbené občerstvení se dostalo i do Hejlíkovy Gastromapy. Letos už neotevře

24. dubna 2024  16:09

Zpomal, projíždíš hospodou. Ta cedule se vryla hluboko do paměti snad každému cyklistovi, který...

„Nauč se pískat.“ Zaplněné pardubické náměstí se těšilo na oslavy, přišlo zklamání

26. dubna 2024  15:09,  aktualizováno  19:47

Pardubické Pernštýnské náměstí dnes mohlo zažít velkou hokejovou noc - oslavu titulu. Po porážce...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Šafarčík chce Pardubice donaha: Soupeř nás přejel, neschovávejme se

26. dubna 2024  9:21

Nikdy neměl problém mluvit na rovinu. „Ústí nás přejelo na plné čáře, nemá cenu se za něco...

Ve vápně se musíme chovat jako zabijáci, nabádá pardubický Kissiedou

26. dubna 2024  8:59

Pardubickým manažerům se údajně sám ozval s tím, že by rád v jejich fotbalovém klubu působil....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!