Má smysl stavět tramvajovou trať v Ostravě? Otázka obyvatele rozděluje

  8:50aktualizováno  8:50
Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Přes dva tisíce lidí už podepsaly protestní petici proti stavbě. A členka petičního výboru Markéta Vysloužilová hlasitě protestovala na zastupitelstvu města minulý týden.

„Důrazně protestujeme proti tomu, aby zejména v ulicích Bedřicha Nikodéma, 17. listopadu a Průběžná byla vedena tramvajová trať. Jsme přesvědčení, že trať a s ní související stavební úpravy by výrazně poškodily kvalitu života ve zmíněných ulicích a jejich okolí. Protestujeme proti zániku zelených ploch, kácení stromů, zřizování dlouhých tramvajových zastávek a rozšiřování pozemních komunikací,“ sdělovala Vysloužilová politikům.

Co o nové trati soudíte vy?

Moravskoslezská redakce MF DNES o názory požádala řadu ostravských odborníků. Jejich postoje zveřejnila ve čtvrtečním vydání novin.

K trati se v MF DNES v příštích dnech vyjádří i politici a prostor dostanou i čtenáři. Chcete-li se i vy zapojit do debaty, napište stručné argumenty pro a proti výstavbě nové trati co nejdříve na adresu: alena.velickova@mfdnes.cz.

Naopak příznivci druhého tábora si trať přejí. A odpůrcům vyčítají, že protestují, aniž vědí proti čemu, když ještě nebyla schválena žádná konkrétní varianta projektu.

„Argumenty odpůrců jsou velmi laické“

„Je načase, aby vznikla petice podporující výstavbu trati. Přece kvůli pár stovkám lidí, kteří si přejí bydlet na samotě u lesa, nemůže zbylých 99,9 % obyvatel Ostravy žít ve městě, které rezignuje na modernizaci a ekologizaci hromadné dopravy. Navíc argumenty odpůrců jsou, diplomaticky řečeno, velmi laické,“ napsal například David Bartoš v diskusi pod článkem o protestu proti tramvajové trati na iDNES.cz.

A přidal odkaz na facebookové stránky podporovatelů stavby, kde nechybí pohled do zahraničí.

„K rekonstrukcím stávající sítě a k výstavbě nových tratí dochází v celé Evropě. K tramvajové dopravě se vrací USA. Rozvíjející se Čína také objevuje tramvaje a zavádí je jako důležitý prvek dopravy. V listopadu 2014 začal provoz tramvají v Dubaji. V současné době vzniká tramvajový systém ve finském městě Tampere. Kam se posune Ostrava? Bude moderním evropským městem, nebo uvízla hluboko v minulém století?“ ptají se podporovatelé stavby.

Autor:

Nejčtenější

Hněv v Opavě. Sudí prchali, zaskočený Csaplár reagoval: Míra zla je šílená

Spoluhráči i protivníci se snaží zastavit opavského záložníka Pavla Zavadila,...

Nadávky, výhrůžky, obrovská zloba. Na rozhodčí i na soupeře. Pořadatelé museli být v plné pohotovosti, když se v Opavě...

Na Novojičínsku zemřeli při čelní srážce dvou aut čtyři lidé

Ilustrační snímek

Tragická dopravní nehoda se stala krátce před pondělní půlnocí na silnici I/48 mezi Novým Jičínem a Hranicemi. Po čelní...

Muž dvou tváří Zavadil. Proč se nestárnoucí kapitán vzteká

Pavel Zavadil z Opavy během utkání s Jabloncem

Byl nepříčetný. Držel v podpaží balon a nasupeně kráčel k rozhodčímu. Tolik nadávek mu poslal a nemohl přestat....

Na dálnici u Frýdku zemřela osmnáctiletá řidička, vůz skončil v příkopu

V Janově Vsi na Mělnicku sjelo auto do rybníka Harasov. Na místě zasahují...

O život přišla v úterý večer osmnáctiletá řidička při jízdě po D56 poblíž Paskova na Frýdecko-Místecku. O rok mladší...

Ostravu čekají až tři roky bez dálnice. Zavře ji oprava zvlněného povrchu

Na ostravské části dálnice D1 začaly provizorní opravy zvlněné vozovky. (12....

Na dva až tři roky se v Ostravě úplně zavře 18 kilometrů dlouhý úsek dálnice. Silničáři ho budou stavět celý znova....

Další z rubriky

Převrhli i kočárek s dítětem, vzpomíná žena na zásah po pietě v Havířově

Unikátní fotografie pořízená 21. srpna 1969 z balkonu jednoho z domů na...

Před půl stoletím bylo v tehdejším Severomoravském kraji kromě Ostravy a Opavy nejvíce rušno v Havířově. V nejmladším...

Autobusové linky majitele Baníku ve třech městech převzala jiná firma

Ilustrační snímek

Firmy ČSAD Havířov, ČSAD Karviná a ČSAD Frýdek-Místek, patřící doposud do skupiny společnosti CIDEM Hranice, změnily...

Lidé v kraji odstavují desítky autovraků, stávají se útočištěm bezdomovců

Metropole je plná autovraků. (7.5.2019)

Dva roky trvalo lidem z odboru dopravy novojičínské radnice, než se jim podařilo odstranit auto dlouhodobě odstavené u...

Advantage Consulting, s.r.o.
SVÁŘEČ - ČERSTVĚ VYUČEN I ZKUŠENÝ MÁG

Advantage Consulting, s.r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 23 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz