Diskuze

Tak se jezdilo před půl stoletím. V Ostravě vystavují trolejbusové veterány

Čtyři nablýskané trolejbusové veterány, které vozily cestující i průvodčí asi před půl stoletím, si zblízka prohlédnou lidé, kteří se v sobotu zúčastní oslav 65. výročí trolejbusové dopravy v Ostravě. Pro obyvatele města jsou trolejbusy stále neodmyslitelnou součástí hromadné dopravy. Postupně by je ale měly nahrazovat elektrobusy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Trolejbus je sympatické, nicméně záhadné vozidlo. Je omezeno stanovenou tratí. Jistěže je dobré pro střed města, tichý a nečadící provoz. Nebádejme jak se vyrábí elektřina, AKU ... Nechápu ale jednu věc. Proč DP má stálé chutě přikupovat další a další nesourodý vozový park ? Vybudovaly se plynové stanice pro busy. Tedy další a další hybridy - Chaos v údržbě, školení, sklady, ND ... Proč milé, vysloužilé , viz obrázek, trolejbusy prostě nenahradí plynové autobusy ? ... Pak snadnější unifikace všeho, řidičů, dílen, provozu ... Jistě tramvajový provoz jako samostatný ... :-)

0 0
možnosti
RR

Kdyby to bylo takhle jednoduché, už by to tak dávno fungovalo a my bychom o trolejbusech věděli jen ze starých fotek a dokumentů, jenže trolejbus má své značné výhody. Například jednodušší údržba oproti autobusům, nižší provozní náklady na vozidlo, delší životnost. Jen tak pro představu, životnost elektrobusů je do 10 let. Čtyři elektrobusy SOR EBN, které DPO pořídil v letech 2010/2011 už jsou na odpis, životnost autobusu je 10-15 let, trolejbusu 20-25 let a tramvají přes 30 let. Navíc se v dnešní době povedlo to, o co se za socialismu 2x neúspěšně pokoušeli. Unifikace vozidel. Tzn. co nejvíce dílů stejných. Protože kastle pro škodovky vyrábí Solaris, plynové i naftové autobusy v DPO jsou také Solaris.

1 0
možnosti
JV

No jo, město má vybudovanou trolejbusovou infrasktrukturu (jednu z nejmodernějších v ČR) a pak přijde do vedení nějaký baterkový vizionář a chce nahradit ekologickou dopravu "ekologickou" (výroba baterek není nejčistější, při dalším mezistupni v distribuci elektřiny vznikají ztráty) jen proto, že je to "moderní". Tedy proto, že jemu podobní v EU elektrobusy protěžují (vlastně podporují i nové trolejbusové provozy, jen se tomu nesmí říkat trolejbus, ale "elektrobus s průběžným nabíjením" - viz chystané testy v Praze8-o). Jenže v těch zemích EU "nejrovnějších z rovných" ty e-busy mají nahradit naftu (když spoustu tramvajových a trolejbusových provozů zrušili před nějakými 40-50 lety).

2 0
možnosti
VV

Rad jsem v Praze jezdil trolejbusem. A tim Tatra radeji nez tim malym Skoda. Skoda, ze je nahradily smradlavy autobusy, ktery se do kopecka oproti trolejbusum jen sunuly.

2 0
možnosti