Technické parametry dvanáctimetrového čínského elektrobusu jsou podle mluvčího dopravního podniku Miroslava Albrechta velice zajímavé.
"Zapůjčený elektrobus má podle parametrů ujet v ideálních podmínkách až 250 kilometrů na jedno nabití. Je vybaven klimatizací a mělo by se do něj vejít i více cestujících než do vlastních elektrobusů, které jsou v Ostravě jako v jediném městě v České republice provozovány na běžných linkách MHD," uvedl Albrecht.
Cestující mohou na testovaný vůz natrefit až do 10. června na lince 38, která jezdí z centra krajského města přes Slezskou Ostravu do Bartovic.
Ředitel dopravního podniku Roman Kadlučka uvedl, že se podnik vedle teoretických úvah snaží i v praxi ověřit použitelnost vozidel s pohonem na baterie v podmínkách každodenní zátěže v ostravském městském provozu.
"Těšíme se na výsledky testování, které nám napoví, o kolik se technologie v této oblasti za poslední období posunula dopředu," řekl Kadlučka.
Albrecht uvedl, že elektrobusy čínské značky BYD (Build Your Dreams) jsou v řádném provozu například v Londýně nebo na nizozemském letišti Amsterdam Schiphol, které si jich pořídilo 35. "Testování proběhlo také v polské Varšavě, slovenském Popradu, Turecku a Rumunsku," dodal mluvčí.
Elektrobusy jsou zatím v ulicích Ostravy ve výrazné menšině. Jak ale přitom už loni na podzim uvedl Roman Kadlučka, v roce 2015 by měly vozy na alternativní pohon tvořit celou třetinu vozového parku dopravního podniku. Spolu s rozšířenými tramvajovými a trolejbusovými tratěmi by měly vytlačit z města dieselové motory (více čtěte zde).