Diskuse k článku

Ostrava zkouší čínský elektrobus. Na jedno nabití ujede 250 kilometrů

Ostravané se v těchto dnech mohou svézt na lince 38 z centra do Bartovic krom běžných vozidel i zcela novým čínským elektrobusem BYD. Ostravský dopravní podnik jej testuje jako první v zemi, jeho výsledky pak porovná s vlastními elektrobusy, které na lince jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a67r89t59i22n 64W10u27n61s42c77h 8665648761662

Tak a ještě budem podporovat Čínskou ekonomiku !!!fuuuuj!!

0/0
28.5.2014 16:13

J79i58n54d37ř39i51c62h 23Š49k22o95p86e65k 4365591910675

název autobusu je naprosto úžasný, to neumí vymyslet název, který by nebyl zkratkou několika slov ? ;-D

0/0
27.5.2014 18:29

P74a75v59e90l 31K33a22r85a62s 1829972989

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů a pak se navždy zastaví ...;-D;-D;-D

0/0
27.5.2014 15:29

T41o66m86á62š 73Z84e29m94a38n 3805448364385

Zrovna MHD je ideální místo pro využití elektromobilů - není třeba velký dojezd, cesty jsou plánované, takže lze snadno podchytit dobíjení/výměnu baterií atd.

0/0
27.5.2014 14:34

J47a96n 97S25o86u30k73u75p 1504174726185

No nevím. Trasy jsou sice krátké, ale autobusy po každé jízdě nejedou na garáž na kontrolu. Na konečné se řidič natáhne a jede se dál. Proto taky myslím, že používají 38, protože jezdí přes Hranečník.

V reálu by tak těch autobusů potřebovali víc, myslím, že se nenabíjí zrovna 5 minut.

0/0
27.5.2014 15:17

K14r97i63s15t15i39á75n 60M66a24r95č55í98k 3493955273813

Většina elektrobusů je koncipována pro nabíjení na konečné (konečných) zastávkách, a díky tomu by vůz měl vydržet v provozu celý den.

0/0
27.5.2014 16:27

M55a79r31e19k 86K96o83s47t64e83l81e22c20k92ý 6203226668

O nákupech dopravního podniku v Ostravě se přece nerozhoduje podle technických parametrů!

Rozhoduje se podle toho, kolik z kšeftu kápne hejtmanu Novákovi a jeho kamarádu Dědicovi, t.č. ve vazbě. Třeba za repasovanou tramvaj dostávali přes milion.

Kolik asi tak jsou ochotní dát do kasy ČSSD Číňani?

+2/0
27.5.2014 13:37

J22a21n 13P34a82v79e30l32k18a 3307471584721

Jé, to znám. Tomu se kdysi říkalo trolejbus a mělo to tyladla.

0/0
27.5.2014 13:04

D34a28n 76M11a20c54h35o45l33d76a 8547282184552

Nápad s elektromobily chválím. Ale to je musime kupovat z číny? To je u nas nikdo nedela nebo aspon v Evrope?

+5/0
27.5.2014 11:04

A94l81a41n 83Ř45e15p38k83a 4605696

Včera v Událostech v regionech řidič, který ho právě řídil řekl, že se mu zdá lepší než ty dosavadní co DPO má ;-) Otestovat je třeba vše, však se to ještě nekupuje...

0/0
27.5.2014 12:08

D43a76n 95M35a16c75h60o39l43d46a 8337482844742

jenze ty co v ostrave jezdi jsou uz dost stare, co jsem pochopil. Myslim ze nove uz budou jinde od vsech vyrobcu. Tak nechapu proc vubec Cina. meli bychom podporit hlavne nase lidi.

+2/0
27.5.2014 14:25

J42a20n 55S67o84u66k11u16p 1354114236615

SORů jezdí po Ostravě tuším dost, ne? S věkem je to tak půl na půl bych řekl, hodně nových, ale stále dost starých (viz. dnešní cesta s 49).

0/0
27.5.2014 15:19

A91l51a75n 40Ř50e81p71k72a 4365936

A furt známá fráze "podpořit naše lidi" :D 1) otestovat se musí vše, jen prostá podpora našich výrobků bez testu těch cizích není dobrá 2) ta čína nakonec klidně může být ve všem lepší, než náš (český či evropský) výrobek a proč pak kupovat náš?R^

0/0
28.5.2014 8:15

D65a11n 55M79a28c22h42o93l97d60a 8447172444592

pochybuju ze bude lepsi nes nas nebo evropsky. Mozna levnejsi. At si toho otestujou klidne vice, nemam s tim problem, ale nikde se nepise ze testuji i konkurenci

0/0
28.5.2014 8:45

P40a95v73e14l 11O57d19r94a29z80i74l 6474769517940

A proč by nemohli mít lepší výrobek? Čaj taky mají neporovnatelně lepší.

0/−1
28.5.2014 15:21

H56o17n44z91a 70F47á28t73o29r 2659545354160

Elektrobusy mají jednu velkou výhodu - lze zpětně využít energii při zpomalování, takže pokud s nimi nejede úplné čuně, tak mohou být dost efektivní.

Ovšem jiná věc je, že test takového autobusu bych prováděl v zimních měsících a na té nejkopcovitější trati. Pak by se ukázalo, zač je toho technologie.

+5/0
27.5.2014 11:02

B66r92a89n41i33s15l32a40v 76Z62o88c63h52a 7465839988401

Zaujímavé, že Európa s takou bohatou priemyselnou tradíciou dováža autobusy z Číny. Môžete namietať, že ide o medzinárodnú deľbu práce a špecializáciu. Ono by na tom skutočne nebolo nič zvláštne a bolo by to normálne, keby v Európe nebola vo väčšine krajín vysoká nezamestnanosť. Česko má predsa bohatú tradíciu vo výrobe automobiloa a autobusov, má inžinierov, remeselnú tradíciu, má technickú infraštruktúru. A pritom Česká republika dovezie z Číny autobusy, zaplatí Číne peniaze a zároveň platí vlastným občanom podpory v nezamestnanosti. Tak kde je chyba? Ja mám blbé tušenie, že Európa smeruje práve týmto spôsobom. Stále viac sa budú dovážať tradičné európske výrobky z Číny a iných mimoeurópskych štátov a stále ťažšie si budú mladí ľudia v Európe hľadať prácu.

+6/0
27.5.2014 10:54

V67l56a30s19t49i60m36i24l 48T34e35n84c37e38r 4530500927730

Asi tak - kdysi si lidi u nás při práci zpívali. Dnes už oba tyhle zvyky zanikly.

0/0
27.5.2014 10:58

D84a66l20i57b14o25r 83R38o68z39s70y65p83a65l 7220183516179

Napsal jste to přesně.

0/0
27.5.2014 11:26

J57a22n 20S71t79o90d72o78l17a 7911510363130

Přesně tak. A nejzajímavější v Číně je to, že tam v akumulátorových vozidlech hodně pokročili. Už před pěti lety byla většina skůtrů na ulicích elektrická a že jich tam jezdí, Číňané na tom jezdili běžně, skůtry na benzín byly ve výrazné menšině. Autobusy a automobily jsou pochopitelně náročnější, ale že se v Evropě zasekl vývoj, je zřejmé. Je možné, že elekromobily i autobusy se nakonec neprosadí, ale zaráží mě evropská netečnost.

0/0
27.5.2014 15:31

V35í24t91ě43z15s66l81a88v 20G61o44r44g51o85ň 4787949648292

A nebylo by už lepší je udělat natahovací - na klíček ;-):-)

+2/0
27.5.2014 10:50

P53e71t40r 42B51o65c37e53k 7986842330333

ja chci autobusy na plyn a elektriku v Praze !!!!!!

+1/0
27.5.2014 10:49

F21r58a61n46t29i38š79e40k 96N25á17v11a90r40a 4305606281552

Už prosím pochopte, že elektromobily jsou slepá vývojová větev.

Baterie je chcemická věc, která velmi trpí klimacikými výkyvy. A má tak omezenou trvanlivost. A vůbec to není žádná levna věc.

Když už, tak autopusy na vodík, ten myslím budoucnost má.

+6/0
27.5.2014 10:48

J37i37n31d23ř55i71c83h 81H52r60a11b63e10c 6543457211752

Jenže elekřinu prozatím nejde vyrobit otočením vypínače a Temelín je v nedohlednu.Vodík jo ale naftoví magnáti nemají zájem.

+1/0
27.5.2014 10:57

D36a27l58i45b89o72r 40R43o27z43s64y45p23a77l 7330153776839

Ten vodík je ještě daleko, pro začátek by stačilo jezdit na CNG.

+1/0
27.5.2014 11:29

T31o39m32á72š 66Z94e58m54a63n 3165478904855

K osobnímu využití je elektormobil hodně špatný, ale pro MHD to skoro nemá chybu.

0/0
27.5.2014 14:35

F84i49l52i45p 26Č96e94r95n96ý 9362935185213

ať se zeptají řidičů v čsad vsetín, jak se jim jezdí sice v autobusech (ne elektrobusech) čínské výroby.... co od nich vím, tak všichni nadávají....a říkají jim pinpongy. klasická čína, do našich podmínek skoro nepoužitelná. a to ještě nebyla žádná zima... od cestujících jsem taky neslyšel žádné kladné hodnocení...a nejlepší bylo, že když se ten pinpong porouchal, všechno vyplo, zhaslo a cestující museli vydržet dvě hodity v tom horku ve vnitř, protože to nejde zevnitř otevřít. museli počkat, až přijel servicák Rv

+1/0
27.5.2014 10:41

M27a83r30t45i18n 31M42o51t15y42č55k14a 6861357717334

klasické elektromobily napájené z baterií jsou slepá vývojová větev.. V dohledné době nebudou baterie, které by dojezd auta protáhly na úroveň konvenčních pohonů.. Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích.. Dneska v obyč autech hybridy a v tomhle případě bych asi radsi vsadil na konvenční trolejbusy s diesel agregátem...

+2/0
27.5.2014 10:37

M76a81r87t62i36n 26D54u37f92e83k 3612427668344

Jak jste přišel na to, co uvádíte v první větě?

0/0
27.5.2014 10:41

J44a36n 74N39o11v49á42k 6454324276553

Před nedávnem jsem uvažoval, že bych si koupil vlastní palivový článek. při ceně 160 000 Kč za článek o el. výkonu 800 W mě přešla chuť. Palivové články (až jednou zlevní) se asi budou používat, ale nejspíše jen jako range extender do elektromobilu, který si pronajmete, když budete 2x za rok absolvovat nějakou dlouhou štreku. Vždyť už dneska stačí 50-60 km dojezd na baterie u plug-in hybridů na pokrytí 90% všech reálně najetých kilometrů.

Jinak 250 km dojezd je pro MHD víc než dostačující. Tolik ten bus neujede ani za celou šichtu. Ale stejně se mi líbí ty elektobusy z USA (firmu jsem bohužel zapomněl), které mají na střeše "žraločí ploutev" a na každé zastávce si přes ní cucnou.

+1/0
27.5.2014 11:52

P76a62v17e11l 39O83d50r89a18z71i63l 6694409387390

R^R^

0/0
28.5.2014 15:20

L30u92k28á63š 93K49o67š53ť10á87l 6797527986957

Zas není tak daleko doba, kdy překonat v autě 50 km/hod. byl "nadlidský" úkon hodný metálů, kdy letadla létala "krokem" a nikdo si neuměl představit, že počítač se vejde do kapsy. Aneb, uvidíme, co budoucnost přinese :-)

0/0
27.5.2014 12:20

J92a75n 42S54o27u14k98u97p 1594394756605

"Dlouhodobá budoucnost je v palivových článcích." ;-D Tohle sem prvně slyšel 15 let zpět. Jako, ne že bych tomu apriori nevěřil, ale..

0/0
27.5.2014 15:20

D12a82n82i54e27l 13V75o41ň19k14a 6161128341

To jsou mi novinky. V Hradci Králové testují elektrobus již několik měsíců.:-/

http://www.dpmhk.cz/cs/node/404

0/0
27.5.2014 10:34

M36a22r68t67i42n 85K82a62r20á65s72e66k 9758643958838

Cetl jste clanek? SORu u nas jezdi kopec, clanek je o testovani cinskeho elektrobusu....

+1/0
27.5.2014 10:51

K12a87r28e64l 43D20u90b 9915968141951

Problém elektrobusů je v kapacitě baterií.  Při kombinaci  trolejbusu s elektrobusem by nemusela být tak velká. Páteřní štreku  s trolejí, a odbočené tratě s baterií, která se na té páteřní trase dobije.

0/0
27.5.2014 10:26

T97o80m92á27š 43B33a50ř21i12n74k71a 2473695187279

V autobusu  čínské výroby jsem cestoval,nikomu ten zážitek nedoporučuju.

+2/0
27.5.2014 10:16

M26a98r30t43i61n 40D18u65f53e17k 3312987458174

Máte na mysli úroveň interiéru?

0/0
27.5.2014 10:43

J56a34r57d50a 92C85h57o23v67a90n73e57c 6301725433909

My jsme dříve vyváželi do celého světa trolejbusy i tramvaje ... a teď budeme z Číny dovážet elektrobusy. No hlavně že jsme v tej EU, že...:-/

+2/−1
27.5.2014 10:14

T85o53m92á95š 49V82y73b80í14r75a63l 4298619198772

jakou to má souvislost s EU?

+2/0
27.5.2014 10:17

K78a42r88e12l 39D63u90b 9455598751321

Velkou.

+1/−1
27.5.2014 10:27

T23o71m30á92š 49V44y17b32í44r87a17l 4588639628372

takže jako kdybychom nebyli v EU, tak dál vyvážíme tramvaje do celýho světa, chápu to dobře? ;-D

+2/0
27.5.2014 10:37
Foto

L18u67k28á15š 52N46o14v71o22t48n52ý 6926107118838

250 km v ideálních podmínkách? Takže to je tak 50 km v reálném provozu, 25 km v mrazu (pokud ta klima nemá vlastní naftový agregát). Suma sumárum, nepoužitelné, pokud do toho nezapojí nějaké rychlonabíječky na konečných nebo bezdrátové nabíječky přes střechu na zastávkách.

+9/0
27.5.2014 9:48

J24o39s15e13f 32Š97e57m90e14l42í35k 7229731700557

Místo jízdenek se budou při nástupu odevzdávat 4 tužkové baterie.

A kdo donese baterku z auta, dostane měsíčník. ;-)

+1/0
27.5.2014 10:38

P97a11v93e79l 10O37d17r51a18z13i18l 6284829887760

O elektromobilech diskutuje spousta diletantů, ale vy jste svou příšernou neznalostí vyloženě unikátní.

0/0
28.5.2014 15:18

M32a67r79e50k 86F16l74e48k33a32č 1147442300561

Na jedno nabití ujede 250 kilometrů. Problém vidí dopravní podnik hlavně v tom, že autobusy nejsou nabíjecí:-)

+4/0
27.5.2014 9:45

M61a42r70t45i98n 73F81i46l12i98p88c43z39y77k 3941801885533

Asi by bylo lepší testovat je v mrazech.

+11/0
27.5.2014 9:35

Najdete na iDNES.cz