Diskuse k článku

Srdeční frekvence, skvělý prostředek k řízení tréninku

Anaerobní práh, tepovka a další pojmy létají běžeckými diskuzemi o tréninku velmi často. Právem, jsou jeho základními stavebními kameny. Jak si zjistit vlastní hodnoty a čemu jsou, vám přiblíží odborník na triatlon Jaroslav Formánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o85s96e67f 88H30e86r59t84l 6231549616528

"Větší nepravidelnost ukazuje na lepší stav našeho organizmu, než když jsou intervaly mezi jednotlivými tepy pravidelnější."

Jak prosím??? Takže arytmie jsou známkou zdraví?

+1/0
12.2.2017 14:21

Z84d47e53n13ě85k 26M84o37r16á13v71e15k 5537978458873

Reagoval jsem úplně stejně. Už dlouhodobě se mi klidová frekvence dostala ke 45 tepům, ale poslední měsíc je problém ji změřit, když mám velký rozptyl v pravidelnosti tepů. Ještě bych chápal, že s nádechem se frekvence mírně zvýší, ale když mám v klidu doslova výpadky jednotlivých tepů, tak to asi úplně dobře není. Nebo snad ano?

Jen poznamenám, že kdybych si nenahmatal tep na zápěstí, tak to ani nezaznamenám, žádné divné stavy s tím spojené nejsou. Při plavání srdce zvládá poměrně vysoké zatížení bez protestů.

0/0
13.2.2017 18:01

Jan Hnízdil

""Od hodnoty SF na ANP do maximální SF, tedy při vyšších intenzitách s vyšší SF, než je ANP, již dochází k odklonu SF, která stoupá daleko rychleji, než se zvyšuje zátěž" - ve skutečnosti je tomu přesně naopak. Od ANP již nestoupá SF vzhledem ke zvyšující se intenzitě pohybu tak rychle. Viz Conconiho princip.

+1/0
11.2.2017 12:15