Dámské pivo Aurosa.“ V tom jazykovém novotvaru můžete najít zlato, rosu, ambrosii (nektar bohů)… Významové fantazii se meze nekladou. | foto: Aurosa.cz

Pivo od ženy pro ženy. Módní nápoj, který nesnášejí britské feministky

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Chmelovou chuť si spojujeme především s mužským světem. Maskulinní nadvláda padá ovšem už i v pivní kultuře. Jak zjistil Magazín Víkend, doprovázejí to absurdní emoce.

Když bylo Martině Šmírové (28) asi osm let, dal jí otec ochutnat pivo. „Byla to láska na první napití,“ vzpomíná na dětský iniciační zážitek s hořkou chutí severomoravská podnikatelka. „Dodnes piju z alkoholických nápojů skoro jen pivo. Výjimečně si dám víno, tvrdý alkohol mi nechutná vůbec.“ Cesta k vlastní pivní značce však měla ještě spoustu zákrutů. V dospívání se Martina věnovala westernovému ježdění na koních. Byla v tom natolik dobrá, že závodila za český národní tým. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se