- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škola tak jak je teď je stejně jen politická vyjmejvárna mozků, nějakou změnu od revoluce nepozoruji, tak co s ní?
No, takového neurochirurga si každý váží a uctívá jej. A co řekne, to je svaté. Je to do značné míry proto, že téměř nikdo neví, co vlastně dělá. Ale do školy chodil každý. Takže každý se cítí být povolán to kritizovat. Já bych doporučil jednu věc, ať si každý, co se mu to nelíbí, zkusí měsíc (déle to nikdo nevydrží) učit ve třídě cca 30 dětí včetně nočního opravování písemek, držení dozorů, organizace různých akcí atd. a pak si zajde na mzdovku pro těch pár korun. Garantuji, že za dva měsíce bude klid. Ne, že by si lidé začali učitelů vážit, ale hlavně začnou držet hubu.
Domnívám se, že škola v dnešní době znamená pro žáky "nutné zlo". Mají jiné zájmy, jinou zábavu. Na střední školu jsou přijati i se čtyřkami, co by se snažili. A teď přišly ty "koroprázdniny", tak proč toho nevyužít! Do školy se nemuselo, proč nebýt doma. Naše školství je zdevastované, nikdo nemá zájem o nápravu.
Takže suma sumárum jsme se z článku nedozvěděli vůbec nic. Jen nám bylo mezi řečí sděleno, že učitelé mají těžkou práci a je jich málo. Chybí mi jen, že by se jim mělo přidat. Kritika padá vlatně pouze na rodiče, že děti mladší 16 let posílaly domácí úkoly z aplikace WhatsApp. Mnohé děti rodičů střední a vyšší třídy na prvním stupni nemají telefon (rodiče si to nepřejí; děti mají jen chytré hodinky, aby je rodiče mohli kontaktovat). Někteří učitelé byli schopni přijímat práci žáků alespoň přes tuto aplikaci, tak data odcházela z telefonů rodičů.
Tristní stav našeho školství, především základního, ale opět nikdo neřeší.
Jen pro srovnání. V Izraeli najeli na distanční, on-line výuku všechny typy škol. Všechny děti musely studovat každý den, měly kontakt se svými učiteli i se svými spolužáky.
Máme stovky neziskových organizací hájících zájmy sociálně slabých. Kde byly v době koronakrize? Proč ze svých fondů nezajistili dětem ze sociálně slabého prostčedí možnost studovat on-line?
Máme tisíce učitelů s vysokoškolským diplomem. Jak je možné, že v 21. století nejsou schopni pracovat s moderními komunikačními technologiemi?
Také by mě zajímalo, podle jakého klíče autorka oslovila "odborníky"? Např. bývalý ředitel královéhradeckého gymnázia vyučující dějepis? Proč se nezeptala především učitelů na prvním stupni, dále učitelů českého jazyka a matematiky.
Možná bychom se dozvěděli, že rodiče nekritizovali učitele pro nic za nic, ale jejich kritika byla mnohdy oprávněná. Čest a velké poděkování těm učitelům, kteří během celé pandemie neúnavně pracovali, vykonávali své povolání a podporovali své žáky a studenty, jak to bylo možné. Těch bylo však na základních školách opravdu poskrovnu.
Na to ; že jste se v článku nic nedozvěděl; máte k tomu hodně co říct -napsat