Všechny tři jednotky jsou ve zkušebním provozu, výrobce bude zajišťovat případné odstranění garančních závad.
„Další jednotky RegioPanter řady 640, jejichž výrobcem je Škoda Group, budou přicházet ve druhé polovině roku a na začátku roku 2024. Celkově jich v Olomouckém kraji bude jezdit na tratích v elektrické trakci sedmadvacet,“ informovala mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Od letní změny jízdního řádu mohou moderní vozy například na frekventované regionální trati Olomouc - Uničov využít traťové rychlosti 160 kilometrů za hodinu.
„Jízdní řád je díky tomu rychlejší a nabízí vyšší počet spojů. U spěšných vlaků je cestovní doba v úseku ze Šumperka do Olomouce zkrácena o 12 až 15 minut na celkových 50 minut,“ popsala Rajnochová.
Trať Šumperk - Olomouc je nejmodernější regionální tratí u nás
Trať z Olomouce do Šumperka je nejmodernější, nejrychlejší a také plně elektrizovaná regionální trať, na které od ledna 2023 mohou jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovačem ETCS.
Do regionu bude v příštích měsících postupně dodáno 27 třívozových jednotek RegioPanter. „Olomoucký kraj díky tomu získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice,“ vyzdvihl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Nové elektrické jednotky nabízejí komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, plně klimatizované, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabízejí zásuvky pro nabití drobné elektroniky nebo připojení k wi-fi.
11. června 2023 |